Hur ofta ska man...

Sv: Hur ofta ska man...

Du lär få läsa mitt inlägg igen . Din korrektur som svar på
Mitt känns aningen malplacerad om du avser att säga att jag tycker bristfällig tillsyn är vettigt utifrån det jag skrev :) snarare ska du Väl haka upp dig på folk som tycker 24 tim vistelse eller bgra dagars mellanrum är helt i sin ordning för det lär vara det större problemet . Jag skrev 2 ggr minimum . Kanske är av intresse också att mina inte gått ute dygnet runt alls :)

Senast ändrad:

Var har jag hakat upp mig på att du har en bristfällig tillsyn?

Jag svarade på ditt inlägg att man kan råka ut för saker efter att tillsynen skett.
Vi uttrycker oss olika och lägger vikten på olika saker. 12 timmar är bättre än 24 timmar, men inte tillräckligt bra OM olyckan är framme. Jag uppskattar de som promenerar omkring runt våra hagar och jag stannar gärna till och pratar med hundägarna som är de som oftast går 'de vändorna'. De slänger ett öga in i hagarna på alla möjliga och omöjliga tider.
Däremot är det vanligt att tillsynen sker 1-2 ggr/dag och inget folk egentligen hakar upp sig om förräns det hänt nått.

Bättre skrivet så då? :grin:

Däremot har det aldrig tidigare slagit mig, att man i vår lilla by, efter 8 år fortfarande kan vara hyggligt anonym och beroende på i vilken ände av vägen man bor i, så är det inte säkert att man känner varandra och därav föddes min tanke om att göra ngn form av skylt till betena där de viktigaste telefonnumrena står uppskrivna.

Jag har skrivit "hästarnas ägare nås på 000000000" på strömvarningsskyltarna som hänger med jämna mellanrum på strömtråden runt hagen. Känns bra att mitt telefonnummer är tillgängligt för alla i hästarnas närhet.

Jag tittar till mina morgon och kväll, sen har jag även laminerade lappar med mitt namn och telefonnummer uppsatt på några ställen längs staketet där det står att man gärna får ringa om hästarna har rymt, något verkar konstigt eller om de undrar något.

Fick idén att jag skulle sätta telenummer på hästarnas grimmor - om de skulle rymma. Lika snabbt insåg jag att mina inte har grimma på sig ute. Smartis är igång :p

Du får väl fläta in en namnbricka med telefonnummer i manen på hästarna. ;)

Min har bricka med nummer på grimman och på täcket.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 642
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 514
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 541
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 231
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka