Sv: Hur ofta rider ni ut?
Lite OT.
Tycker ni att det är ett måste att RIDA ut flera gånger i veckan?
Jag och min ponny har precis börjat lära känna varandra i ridningen och det går sakta men säkert framåt. Jag tycker det är ganska läskigt att rida ut själv så där kommer vi inte alltid så jätte bra överens. Har vi sällskap funkar det dock bättre men tyvärr har vi inte det så ofta.
Just nu håller jag på att träna upp "kommunikationen" från ryggen och det tränar jag nu nästan endast på inhägnat område då jag inte känner mig tillräckligt trygg ute i skogen och då blir det bara pannkaka av allt ihop.
För att göra det varierat för hästen går jag dock ut och går promenader med honom i skogen några dagar i veckan och det funkar mycket bättre, får ju även jag motion.
Och så RIDER jag ju ut på honom dom gångerna vi har sällskap.
Troligtvis kanske det här bara är en period just nu innan jag lärt känna honom från ryggen, jag kanske blir tryggare sen hoppas jag.
Tycker ni att det är något fel med det att jag bara RIDER honom hemma där det är inhägnat eller i ridhus och bara går promenader för hand ute i naturen? Kan hästen ta skada av det på något sätt?
kanske ska tillägga att underlaget jag rider på hemma är ganska hård gräsbana. Så det är inget djupt och tungt underlag.