Hur ofta klippa klorna?

Sv: Hur ofta klippa klorna?

Jag klipper en gång i veckan, min hunds klor växer som ogräs och hon har långa pulpor så jag vill absolut inte få dem längre.

Klipper pudelns varannan vecka eller kanske 10 dagar imellan som kortast. Det är det som fungerat bäst för oss för då är det såpass att klippa bort så jag vet på känn hur mycket och inte riskerar klippa i en pulpa spec bak där de slits mer. Han är en pudel/cocker mix på 4 år som springer mycket men hans tass är formad så de inte slits naturligt. Vinthundskorsningen är också ca 4 år och oxå kastrerad ( de växer ibland snabbare då ) men hans klipper jag var tredje till var fjärde vecka då de slits så bra själva.

Varje vecka på lagotton pga att klorna växer som ogräs på henne.
Varje vecka på labbevalpen för att han ska lära sig.

Blandrasen och ena unghunden klipper jag en gång i veckan. Den gamla Flatten kanske varannan vecka, och den andra unghunden klipper jag bara ytterklon på vänster baktass och sporrarna typ en gång i månaden :D Hans andra klor behöver jag aldrig klippa, han sliter dom skälv precis som min förra hund gjorde.

En till två gånger i veckan kanske. Oftast tar jag mestadels med filen så det är mycket sällan jag faktiskt behöver klippa.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 623
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 765
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 427
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18