Hur ofta dyker KFM upp på arbetsplatser?

Sv: Hur ofta dyker KFM upp på arbetsplatser?

Jag trodde att KFM var så diskreta som möjligt. Men det kanske är förutsatt att folk skriver under...

När de försökt på andra sätt utan att lyckas delge personen (de försöker länge och mycket!) tar de som sista utväg att söka på arbetsplatsen.

Bättre då att ta itu med saken och skriva under delgivningskvittot, hellre än att vaska sin byk offentligt på jobbet...

Håller man kontakten så märks de inte.

Försöker man smita blir det (helt riktigt) en annan femma.

Dom är då inte diskreta när det kommer till oss frisörer. Dom dyker upp lite då och då, oanmälda givetvis, aldrig ett leende på läpparna utan håller bara upp deras legetimation som de vore FBI eller nåt och kräver att få se alla papper BUMS!
Tycker dom kan slappna av lite..

Och vad i hela friden gör Kronofogden hos frisörer?! Är det något generellt, att frisörer har så kass ekonomi att de är överrepresenterade hos KFM?

Sköter de andra ärenden också? Vet att restaurangbranschen, som dragits med mycket dubbla kvitton osv ofta blir inspekterade. Nu krävs ju även specifika kassaapparater om du bedriver den typen av versamhet.

Men ni måste väl för jösse namn prata om Skatteverket nu.

Dom är då inte diskreta när det kommer till oss frisörer. Dom dyker upp lite då och då, oanmälda givetvis, aldrig ett leende på läpparna utan håller bara upp deras legetimation som de vore FBI eller nåt och kräver att få se alla papper BUMS!

Nu menar du väl ändå Skatteverket? Och de gör självklart oanmälda kontroller vad är annars syftet med personalliggare osv om man vet när de ska dyka upp? ;) när skv kom och hälsade på salongen där jag jobbade var de alltid jätte trevliga och försökte störa oss så lite som möjligt i vårt arbete medan de kollade det de skulle. Men de kanske beror på hur de blir bemötta.

ja det är för djävligt att skatteverket ska stalka ärligt folk som vill tjäna svart

Tror också detta är Skatteverket. Förstår inte annars varför Kronofogden vill se papper om man inte har någon skuld? Och om det är Skatteverket så måste de ju komma oanmälda, annars kommer de ju aldrig hitta något problem.

Hahahhah asså förlåt! Jag måste varit så trött imorse när jag läste denna tråden! Haha bara bortse från mitt svar - sorry!! :banghead:

Mej ringde delgivningsmannen och sökte på min arbetsplats när jag inte var hemma. Presenterade sej vid sitt namn och lämnade sitt mobilnummer till den som svarade på kontoret. Inget att han var från kronofogden.

Jag ringde upp, eftersom jag träffat delgivningsmannen förut visste jag ju vem de var och vad de gällde. Att jag inte vart hemma och han var glad att jag kommit tillbaka till jobbet igen, att han lämnat ett brev som jag skulle skriva under och skicka tillbaka direkt. En massa pepp-snack.

Om de skulle komma på besök på en arbetsplats tror jag inte ens man som kollega skulle märka det. De är ju helt vanliga människor som kör helt vanliga bilar, om det är en delgivningsman eller en släkting/vän/bekant går inte att se.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 147
Senast: Masqueradee
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Det här. Jag hade en kollega inom autismspektrat en gång. Han fungerade i de allra flesta fall som "alla andra" så det var inget man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
5 063
Senast: Grazing
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 366
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar