Hur ofta dyker KFM upp på arbetsplatser?

Sv: Hur ofta dyker KFM upp på arbetsplatser?

Den uppfattning som jag har fått av vänner som har kontakt med KFM är att om man samarbetar och tar kontakt med dem så går det mkt lättare. Dvs att KFM inte är ute efter att skämma ut någon på dess arbetsplats utan när de har kommit till vänners arbetsplats är det för att personen inte svarat på brev och telefonsamtal. På arbetsplatsen sökte de bara personen utan att säga till kollegor vad det gällde och verkade vara samarbetsvilliga.

Jag tror att det här besöket också var diskret. Jag blev mest förvånad över att de besökte arbetsplatser, trodde man fick ett brev hem att svara på.

Jag tror att det här besöket också var diskret. Jag blev mest förvånad över att de besökte arbetsplatser, trodde man fick ett brev hem att svara på.

Tror till och med det kommer fler än ett brev hem som ska svaras på, men får de inget svar så gör de hembesök och får de inte tag på personen då så söker de på arbetsplatsen.

Ja,,min uppfattning är att de alltid skickar brev hem först och att personerna har god tid att kontakta dom. Men att de måste få kontakt så om man inte svarar så har de typ inget val än att gå till arbetsplatsen.
Jag tror min vän sa ngt om att man är tvungen att skriva på ngt av KFM papper..? Och att det är därför de kommer till arbetsplatsen..för att se till att man har fått ngt besked..? Ngn annan kan säkert det bättre...

Man får hem brev med kvittens som ska skrivas under och skickas tillbaka.
Det kommer påminnelse, delgivningsman hem och sen söker de ex arbetsplats
Så man har gott om tid på sig att svara innan de börjar leta.

Dom kommer även till anhöriga för att söka personen, vet dock inte om detta är före eller efter dom besöker arbetsplatsen. Men det tar ganska lång tid och man hinner få ett och annat brev innan dom dyker upp.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 147
Senast: Masqueradee
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Det här. Jag hade en kollega inom autismspektrat en gång. Han fungerade i de allra flesta fall som "alla andra" så det var inget man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
5 063
Senast: Grazing
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 366
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar