Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

hastflicka

Trådstartare
Det ar faktiskt nagot jag funderat pa redan innan traden i fraga appropa uttalanden om grannar som stor och kyla och att man inte "hinner bli smutsig" fran en kompis i Sverige. Hur ofta duschar ni?

Sv: Hur ofta duschar du? Spinoff pa storiga grannar traden ...

Varje dag duschar jag :)

varje dag, men nu på vintern när det är kallt, så kanske inte varje-varje dag, ibland varannan, var tredje :)

Ett par gånger i veckan i normalfallet. Ibland mer, ibland mindre om jag bara ska drälla hemma.

Dagligen. Har ett sånt jobb som gör att jag blir ofräsch varje dag, samt även stallet. Dock inte håret varje dag!!

Varje dag.

Sommartid kan det bli fler gånger om det är väldigt varmt och jag blir äckligt kladdig. Jag svettas lätt och har fet hy så när hela kroppen känns/är kladdig duschar jag.

Varje morgon. Ligger ofta i badkaret på kvällarna också nu på vintern när det är kallt. Tvättar bara håret varannan dag dock.

Tvättar håret 2 gånger i veckan, duschar ibland av kroppen en gång eller två utöver det (har inte precis ett svettigt jobb (oftast) och har inte häst :) )

Duschar som regel tre dagar per vecka.
Att duscha oftare förstör huden och ger mer eksem (för dem av oss som har sådana problem). Ibland oftare, någon enstaka gång två ggr per vecka.

Bor i egen stuga så skälet är inte att undvika klagomål från grannar...

Så sällan som möjligt, tycker att det är både tråkigt och jobbigt att duscha :o
Mitt hår blir snabbt fett, så luggen tvättas varje dag. Jag "kan inte" duscha utan att tvätta håret, så jag duschar 3-4 gånger i veckan.

Kl

Varje kväll innan sängsags då det känns olustigt att lägga mig i sängen "skitig".
Några ggr i veckan dyschar jag dock på dagen, efter gymmet.

Jobbar m mat och arbetskläder som ej alltid känns så fräsha, och fast man inte smutsar ner sig egentligen så blir man ändå lite svettig under dagen, som jag inte vill dra ner i sängen.

Oftast varje dag, men kan hända att man hoppar över nån dag ifall man inte ska gör nåt särskilt förutom att bara vara hemma. Fast håret tvättar jag inte mer än 2-3 ggr per vecka

Varje dag. Har häst och tränar (mig svettig) de flesta dagarna i veckan.

Så ofta jag behöver, blir jag skitig och svettig så duschar jag, men som regel brukar jag duscha och tvätta håret varannan dag. Förr när jag tränade mycket så duschade jag två ggr/dag då jag tränade både morgon och kväll.

Inte så ofta som jag borde.
2 gånger i veckan när jag är lat och varje gång som jag skall träffa folk.
När jag arbetar så blir det varje arbetsdag som minst.
Bor i eget hus och stör ingen.

Duschar och tvättar håret varje morgon. Känns obekvämt och äckligt annars. På sommaren kan det hända att jag duschar flera gånger på under en dag. Samma om jag ska på fest på kvällen.

KL

..det där med håret.

Jag har kort hår som snällt fogar sig efter hur jag legat på natten. Alltså blöter jag det i duschen varje morgon för att inte skrämma folk ;)

använder inte schampo varje dag ,men alltid lite balsam för att få håret att foga sig.

Tränar nästan varje dag så det faller sig naturligt att duscha i princip varje dag. Duschar dock snabbt, har sällan igång vattnet mer än fem minuter (och då hinner jag även tvätta håret).

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 586
Senast: Mineur
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 818
Senast: Blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama