Hur ofta är ni sjuka?

Sv: Hur ofta är ni sjuka?

Jag har heller aldrig medicinerat mot astma. De senaste två-tre åren har jag knappt medicinerat mot pollenallergi heller. Bara droppar nån ensaka dagar på våren.


Hur är det för er andra allergiker och astmatiker? Blir ni sjuka oftare?
Kan tillägga att jag är allergiker (mot rätt mycket olika, pälsdjur, pollen, damm, kvalster, etc etc) och astmatiker (även om mycket har "vuxit bort").

Nej, grönsakerna tror jag heller egentligen inte är hela sanningen, men det är just vad läkaren sa till mig... Men om man är stressad kan det ju yttra sig på de mest underliga sätt... Bär du på någon sorts stress eller oro? Även om det är aldrig så litet, liksom..
Jag upplever mig sällan stressad att det är någon fara på taket, men å andra sidan har jag under min senaste universitetskurs utvecklat stresseksem i ansiktet, så ibland känner man ju inte sin kropp så himla bra som man tror...
 
Sv: Hur ofta är ni sjuka?

Jag får klassiska influensor. Börjar med ont i halsen ett par dagar, sen förkylning med hosta massa slem och snor. De värre omgångarna har jag även fått varfyllda blåsor i halsen som spricker när jag hostat tillräckligt länge, vidrigt! Feber får jag nästan aldrig (ligger på 36.6 i normaltemp, när jag känner mig febrig ligger jag runt 37.5) men i år har jag haft 40 grader vid ett par tillfällen. Det har bara hänt en gång tidigare vad jag vet. Sov i stort sett dygnet runt.
Fick även en omgång med magsjuka, väldigt lindrigt dock jämfört med de andra på jobbet.
Så det har mest varit vanlig förkylningsinfluensa, men aggressivt och långdraget med många småförkylningar emellan utan feber.

Jag har också 36,6 i normaltemp så feber för mig är när jag har 37,5 typ. När jag har 38 grader så sover jag mest men när det blir 39 och högre blir jag ju nästan typ... ja.. hög på något vis. Febern stiger mig åt huvudet och jag blir tramsig och fnissig och allmänt hög och helt väck i skallen lite. :o:eek:

När vi i min klass gick ut på praktik upptäckte jag att det var flera som var sjuka hela första veckan av praktiken, vi började alltså med att vara sjuka. Samma var det för mig, p.g.a. något krångel med min praktikplats så hade jag ingenstans att vara första veckan. Det var ju bra då jag var lite förkyld och hängig. Andra veckan hade jag nånstans att vara och var helt frisk igen, i slutet av den veckan åkte jag i väg upp i landet och träffade folk (åkte dessutom tåg) och ett dygn efter hemkomst blev jag sjuk igen och yrade bort nästan en vecka av feber, ont i halsen, huvudvärk, ont i öronen och en enorm trötthet. Sedan dess har jag varit frisk, men å andra sidan var det ju bara tre veckor sedan eller så....:banghead:


Tillägg; har astma och allergier, men medicinerar numera enbart vid behov och när jag är förkyld med påverkan på hals och sånt. Vet inte om det spelar in på hur ofta jag blir sjuk. Tror kanske att det mer påverkar vilka symptom jag får istället?
 
Sv: Hur ofta är ni sjuka?

Numera upplever jag mig inte som stressad, däremot hade jag lite problem för 1,5 år sen ungefär. Var hos läkaren och blev sjukskriven några veckor. Minns att mamma blev rädd ovh sa att det var lite som "ljuset lyser men det är ingen hemma". Jag blev själv lite rädd när jag inte hängde med i ett vanligt samta utan glömde bort vad vi pratade om hela tidenl, var trött hela tiden, hade sömnproblem och kände mig allmänt trög både fysiskt och psykiskt.
Det pratades om utmattning, men det var inget jag gick vidare med. Jag hade själv koll på varför livet såg ut som det gjorde och kunde ändra på det tillräckligt för att vända det.

I höstas började jag på ett nytt jobb där jag vantrivdes och till slut sa jag upp mig. Kan ju hända att det påverkade också.

Men idag trivs jag och mår bra, det enda som är hektiskt är att schemat på jobbet är lite skevt fördelat och det har vi precis ändrat, så efter semestern blir det mycket mer balanserat.
 
Sv: Hur ofta är ni sjuka?

Sådär blir jag också, får jag minsta lilla feber så blir jag nästan som full. Pratar osammanhängande och vänder på meningar och ord
. Man känner sig ju rätt dum. :o
 
Sv: Hur ofta är ni sjuka?

Är det sant?! :eek: Jag trodde jag var ensam, folk tror inte på mig när jag berättar det! :o Det är hemskt, jag pratar inte normalt ens utan yrar mest och tycker allt är roligt och skrattar åt allt :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 661
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 080
Senast: Blyger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp