hur myket mat till hunden?

N

Nikki

Hunden är 9 år, diagnosen artros, en golden retriver. Mestadels lugna promenader på ca 1 1/2 timme om dagen. Hon äter eukanuba och bakom förpackningen så står det 270 gram om dagen. Är inte det väldigt lite? Hunden väger 34 kg och hon får gärna tappa något kilo.

Sv: hur myket mat till hunden?

Jag går aldrig efter vad som står på förpackningen. Jag kollar på hullet på hunden och går efter det :)
Har en tjockmoster (labbe) här hemma som också ska ner i vikt. Hon får lite mindre mat, men eftersom hon älskar grönsaker så får hon sånt också för få bukfylla. En skål med lite mat och full med morötter säger hon inte nej till :d

Eukanuba har väl markandsfört sig just på att man kan ge en mycket liten mängd mat.
Jag föredrar andra sorter då jag vill att jycken ska kunna fylla buken som Grana skrev.
Men så har jag aldrig haft något matvrak iochförsig.

Enligt en test Forbrugerrådet i Danmark gjorde ang hundmat så är fodrena INTE så drygt som det påstås. Ransonerna som anges är oftast för små, och störst avvikelser hade Eukanuba och Precept.

Okej. Tyvärr så äter hon inga grönsaker, fast man gömmer dem i annan mat. Dsv. så är hon för jävla snabb att ta kattens mat, och det är väl där de extra kilona har hammnat..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 829
Senast: Maniac123
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 190
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 161
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 080
Senast: Lime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?