Jag håller helt med fg talare. Jag kan bistå med lite erfarenheter då jag haft både två friesers och två halvblod. Även fast de åt av samma hö åt den ena friesern 7-8 kg hö och den andra 12 kg vintertid, upp emot 14 kg när det var kallt. I höstas åt friesern knappt 3 kg hö och ett av halvbloden 8 kg. Det kan alltså skilje sig enormt från häst till häst. Precis som människor behöver/kan vissa hästar äta väldigt mycket hö och ändå vara smala och vice versa.
Beroende på vad höanalysen innehåller kompletterar man från den, om man tar analys. Det är det inte alla som gör och jag tycker inte att det är något måste. Jag tycker däremot att alla ska komplettera sin foderstat med någon form av mineralgiva (rena mineraler eller ett färdigfoder). Betfor ska även vara bra för matsmältningen. Att välja foder till sin häst är (tyvärr) en djungel och det finns ett enormt utbud. Själv har jag gått flera kurser i att räkna foderstater och hur/vad man ska/bör fodra med och varför. Jag kan varmt rekommendera det. Det finns också s k "foderskolor" på nätet där man kan läsa mycket matnyttigt. Kom ihåg att alltid vara kritisk till vad du läser och inte tro på allt bara.