Hur mycket till kan vår ponny växa?

L

LuddeLump

Har precis köpt ett ponnysto på 2.5 år. Hon är nu ca 125 cm. Hur mycket kan vi räkna med att hon växer? Jag vill ju att hon antingen stannar som B-ponny eller blir minst 134-135 cm. Det sista vore bäst för oss, då kan dottern tävla henne längre.

Sv: Hur mycket till kan vår ponny växa?

Har tyvärr svårt att tro att en två och ett halvtårig ponny ska växa en hel decimeter till. Du får nog istället hålla tummarna för att hon landar på strax under 130.

Fast det där är svårt, vissa individer växer ju senare än andra.

Lycka till med nyförvärvet!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 884
Senast: mamman
·
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
912
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 634
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 893
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka