Hur mycket tar eran hovslagare?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fjordiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 145
  • Visningar Visningar 18 058
F

Fjordiz

Jag undrar vad era hovslagare tar ?
samt om ni bara verkar, eller skor alla 4 eller bara 2 :)

Sv: Hur mycket tar eran hovslagare?

Jag betalar 1100:- för skoning runt om exklusive skorna :)

I Stockholmsområdet.

Jag har en superduktig tjej som skor min häst.
Hon tar 1100kr (plus en hundralapp för bensinen) för en skoning runt om, då ingår skorna.

Hon engagerar sig verkligen i min hästs hovar och tar sig tid att diskutera vad som är bäst, hon kikar alltid på hur min häst rör sig när hon är här, kommer snabbt och slår på tappskor utan extra kostnad och jag är så nöjd.

Det betyder otroligt mycket för jag har i många år kämpat med min hästs dåliga hovar, som bla lätt fransas upp och hon blir lätt ömfotad.
Och sen nya hovvisen började sko henne i höstas, har hon blivit allt bättre i hovarna och numera rör hon sig så fint och lätt och bryr sig inte ett dugg om att underlaget är lite hårt eller stenigt i mellanåt. :bump:

Kram, Maya

Jag betalar 900 kr för 1 st helskoning och 1 st verkning, skorna ingår.

Är mycket nöjd med min nya hovslagare, kommer fort om man har en tappsko. Men sedan jag bytte till denna hovis så verkar tappskorna vara ett minne blott :bow:

Verkar och skor runt om.

Vinterskoning: 1100
Sommarskoning: 800

Inklusive skor och verkning.

Örebro

Ca 1125, då inkl. skor och skatt. Han kommer även och slår på tappskor inom tre (eller är det fyra?) veckor kostnadsfritt om det skulle behövas. Han är riktigt duktig och har verkligen ordning på min hästs hovar... Kommer också när han sagt att han ska komma!

Min tar 950kr för en helskoning och 675kr för halvskoning. (inkl moms)

I skåne.

Jag betalar 900 kr för 1 st helskoning och 1 st verkning, skorna ingår.

Är mycket nöjd med min nya hovslagare, kommer fort om man har en tappsko. Men sedan jag bytte till denna hovis så verkar tappskorna vara ett minne blott :bow:

alltså 900 kr för BÅDA? :eek:

1000kr för verkning och skoning runt om. Priser är delvis på grund av att han är en tung häst.

Verking kommer jag inte ihåg exakt vad det kostade då det var två år sen, men ca 750 kanske. Då var det dock en problematik som gjorde att vi inte kunde sko och hovslagaren var tvungen att fixa och trixa.

Min häst blir skodd av en hovslagare som nu vidareutbildar sig till klinikhovslagare paralellt med att han jobbar. Tyvärr är han inte från trakten, så när hans utbildning är slut om ett par månader så kommer vi att få byta, han har dock sagt att en tjej från samma kurs är intresserad av att sko våra hästar så vi får en klinikhovslagare alldeles oavsett.

1000 kr inklusive skor tar han/de.

Jepp, inkl moms. det enda jag betalar xtra för är sulorna på vintern, kommer inte riktigt ihåg hur mkt han tog för dom..
Och bokar tiden för nästa gång gör han på en gång, är kanon för en virrpanna som jag. :)

Min förra hovis tog 1100 för endast helskoningen och dom blev inte alls lika bra och resulterade i tappsko lite väl ofta. Är nöjd på alla sätt å vis med min hovslagare idag :D

Jag betalar 900 kr för helskoning inkl skor.

200 kr för endast verkning.

Skåne

:bump:

*kl*

Vår hovis i stallet tar 1100 för en vanlig helskoning.
550 för skoning fram
och 250 för verkning. :)

950kr betalar jag. Tror det är lite dyrare om man vill ha med vanliga skor. Jag har specialskor och får betala extra för dom.

950 kr helskoning, 850 kr om skorna läggs om.
650 kr halvskoning
400 kr verkning
+ resa.

Vitt mot kvitto.

Betalat 1000:- för helskoning, ink skor. Varmskoning ska kanske tilläggas.

Då pållan har dragit på sej en hovbensfraktur är det nu sjukbeslag som gäller.
Betalade 1000:- för ett sjukbeslag. Ringsko (varmskoning, specialtillverkad m extra kappa) och plast.

Österlen i Skåne.

800 för helskoning, 200-250 för enbart verkning och typ 450-500 för halvskoning. Skor ingår.

Hovis var här idag, 600kr för verkning och sommarskor runt om och
750 för vinterskor med brodd.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 065
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka