Hur mycket skulle ni kunna tänka er att betala i inträde för personalfest?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Tilma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 4 982

Tilma

Trådstartare
Vi ska ordna en personalfest och av tidigare erfarenhet så har man gått back ganska mycket. Att man går back några hundra tycker vi personligen att man får räkna med men kanske inte närmare ett par tusen. I festen kommer det att ingå festlokal med tillhörande rekvisita till lekar. Välkomstbål med aptitretare. Varmrätt och efterrätt. Cider och mineralvatten. Utöver de så kommer skjuts hem på natten erbjudas för förmånlig summa. (Dom som vill betalar) Hur mycket skulle ni personligen tycka är rimligt att betala för en sådan typ av tillställning?

Vi ska ordna en personalfest och av tidigare erfarenhet så har man gått back ganska mycket. Att man går back några hundra tycker vi personligen att man får räkna med men kanske inte närmare ett par tusen. I festen kommer det att ingå festlokal med tillhörande rekvisita till lekar. Välkomstbål med aptitretare. Varmrätt och efterrätt. Cider och mineralvatten. Utöver de så kommer skjuts hem på natten erbjudas för förmånlig summa. (Dom som vill betalar) Hur mycket skulle ni personligen tycka är rimligt att betala för en sådan typ av tillställning?

Inte ett öre, aldrig att jag skulle betala för en personalfest. Blir det för dyrt får man ändra på upplägget. Skjutsen skulle jag absolut betala för och det behöver inte vara subventionerat, hur man tar sig till och från en fest är ju upp till en själv.

Hos oss är det här med personalfester väldigt flytande iom att många är kompisar även privat. Är oftast samma folk som går både på privata och jobbfester.
Jag är lite tveksam till upplägget och hade nog inte betalat för det.
Tror det är bättre med en festkassa.

BETALA för något jobbet ordnar? Nej aldrig i livet.
Jobb är jobb och privatliv är privatliv.

Om de är värdefullt för företaget att de anställda umgås under lättare former så får företaget bjuda.
Att själv betala för dryck är helt OK eftersom det är valfritt vad man vill dricka.
Har nog aldrig hört om någon personalfest där man tagit inträde? :confused:

Jag skulle aldrig betala för en personalfest. Betalar inte ens för att ta mig till eller från festen. :D
Dock är jag ofta med som planerare och ansvarig vilket också spelar in.
Deltagande kollegor får på sin höjd ordna och bekosta transport själv.

Ja kanske var otydlig. Det är inte jobbet som fixar denna festen. Vi är två privatpersoner. Skulle ni inte kunna tänka er att betala ändå?

Antingen ordnar 2 kollegor en fest, och bjuder in andra kollegor. Då är det en privat fest.
Eller så ordnar företaget en fest och bjuder in anställda. Då är det en personalfest.
Det första kan man sätta regler för hur man vill, det beror ju på hur bra relationen är mellan alla kollegor och hur angelägen man är om att få umgås med kollegor utanför arbetstid.

Vi är ca 100 personer på vårt bolag. Det finns kanske totalt 3 personer på hela bolaget som skulle kunna ordna en privat fest, där jag hade känt att jag ville deltaga. Jag hade personligen aldrig betalat för en lokalfest. Men hade gladeligen gjort det om den privata festen innehöll externa aktiviter (go-cart, höghöjdsbana, laserdome etc)

Ja kanske var otydlig. Det är inte jobbet som fixar denna festen. Vi är två privatpersoner. Skulle ni inte kunna tänka er att betala ändå?

Är det bara kollegor som är inbjudna?
Kan ni inte söka spons från jobbet?

Vi har sommarfester varje år med jobbet. Företaget arrangerar inte utan vi ordnar med plats osv själva. Däremot står företaget för maten och alkoholfri dryck.

Ja eftersom jag uttryckte mig otydligt. Det är ju en privatfest för gamla arbetskamrater. Har funderat på ett inträde på 150 kr för att täcka lokalkostnader och en liten del av matkostnadrna. Men funderar på om det är för dyrt?

Liknande trådar

Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi... 18 19 20
Svar
383
· Visningar
34 947
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka