Hur mycket ska man puscha?

Här är vi nog gräsligt slappa med skärmtid i så fall och ändå är den begränsad - annars hade inte mkt annat varit intressant ;-). Dock finns massa som är kul när skärmen inte är tillåten.
I alla fall får våra barn vakna i lugn och ro vid morgon- Bolibompa allt från 20 min till 1.5 h beroende på dag. Om kompislek längre stund kan man få spela Wii 1 h (de har jätteroligt och samarbetar ju med varandra), men självklart vill vi att de leker "på riktigt" minst lika länge, och vanligtvis får de kolla på padda eller TV om de vill efter middag (o ev läxor( fram till sagodags, dvs mellan ca 18 och 20. De leker och har fullt upp med kompisar, skola och fritids, aktiviteter och utelek ändå .

Tre dags per vecka är paddfria för 7-åringen som gärna nördar fast där om det blir för mkt. TV eller Wii är dock ok ändå.
4- åring måttligt intresserad- tröttnar efter max 45 min så inget bekymmer. 1- åring önskar att han vore större o fick leka m paddan men får allt vänta. Men visst 17 står TV på trots att han är i rummet!

Hm shoot me ;-).
Jag är nog minst lika slapp... ;) Ta som exempel idag så har sonen nog enbart suttit framför en skärm när han har varit hemma, de var iväg och handlade i två timmar också när jag hade seminarium. Men igår spelade han fotboll och sprang med kompisarna från 13:00 till 22:00... Så att han behöver vila kroppen idag tycker jag känns rätt naturligt. ;) Att det dessutom är 20 grader kallt ute gör att man inte direkt ligger på dem att gå ut heller. ;)

Kan du locka honom att rida om han har nån kompis med? :d;) Två kompisar som rider och sen äter pizza och har myskväll med tvspel nån helg? Att rida/göra nåt ibland som är extra kul och inte det vanliga varje gång? Kanske testa "Hästagility" eller gymkhana? Bygg tillsammans en buslätt bana som ändå är kul utan att vara för mesigt enkel. Kolla youtube för idėer! Tipsa om trickträning och göra coola saker som ingen annan kan göra med sin häst i stallet... :up:
Det skulle ju vara synd om han slutar när han egentligen tycker att det är kul med hästarna!

Kan du locka honom att rida om han har nån kompis med? :d;) Två kompisar som rider och sen äter pizza och har myskväll med tvspel nån helg? Att rida/göra nåt ibland som är extra kul och inte det vanliga varje gång? Kanske testa "Hästagility" eller gymkhana? Bygg tillsammans en buslätt bana som ändå är kul utan att vara för mesigt enkel. Kolla youtube för idėer! Tipsa om trickträning och göra coola saker som ingen annan kan göra med sin häst i stallet... :up:
Det skulle ju vara synd om han slutar när han egentligen tycker att det är kul med hästarna!
Sonens kompis rider sonens shettis och sonen rider vår inackordering på lektion så sällskap finns, iallafall på lektion. Sist hade vi träning här och då lekte de efter lektionen.
Banor brukar vi bygga efter sonens anvisningar, ibland är jag med och rider dem med mitt hbl. Det är roligt! Trickträning kanske vore något? Tack för tips! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 811
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama