Emiro
Trådstartare
Vi är bra på att resonera och komma överens tycker jag. Plattan till exempel fick han själv komma på en regel för. Jag talade om för honom att jag tycker att han spelar för mycket på den och att jag är orolig för hans nacke och handleder. Jag har problem med dessa så han har ju lite att brås på. Det förstod han och sa att vardagar skulle vara padd-fria och det har han hållit.Beror nog på både hur fast han är nu och hur han är till sin personlighet. Jättesvårt att svara på, men jag ser helst att TV och spel ges så lite tid som möjligt. Men det är nog väldigt olika från barn till barn om det är bäst att skala av en bit i taget eller köra cold turkey direkt, om det är bäst att resonera eller förhandla, osv. Jag skulle nog säga att det beror mycket på hur mycket ni andra i familjen sitter vid skärmar, man kan inte göra det skriande orättvist heller.
Jag sitter inte jätte mycket framför teven själv. Jag jobbar heltid och när jag kommer hem lagar jag mat, sen är det stalltjänst och när jag kommer in sitter jag kanske en halvtimme-timme framför teven innan det är nattinatti. Sonen är ibland med ute i stallet, men oftast framför teven. Om jag tittar på TV så är det halv åtta hos mig eller Bonde söker fru och det tittar sonen också på. Efter det läser vi tillsammans.
Så egentligen kanske det inte är så jättemycket TV-tittande på vardagar? Det är kanske mest helgerna som behöver begränsas?