Hur mycket ska ett marsvin väga?

Sv: Hur mycket ska ett marsvin väga?

Honor bruka väga runt 800 g +- och hanar runt 1 kg +-. Rexar och satinlånghår brukar vara lite mindre och så finns det en ras som är dubbelt så tung minst.

oki...tyckte min lilla hane började bli tjock, så jag var tvungen att fråga, men då är det ingen fara, han vägde ca 1,2 kg

Rexar ska ju vara stora :crazy:
Långhår som sheltie och coronetter är pyttesmå i jämfört med peruaner, selfar, teddysar och rexar... abbysar vet jag inte mkt om har haft små honor mest men sett stora på utställningar med :crazy:

Min Rex hane väger 1.2 kg. Han har hållt den vikten så länga jag har haft honom, så det är nog ok... Min släthårs hane väger 1 kg, men han är bara 6 månader, så han kanske blir stor?

Mina teddydamer ligger runt kilot (lite plus) båda två. Detta på en diet av endast hö o ch grönsaker.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
22 371
Senast: MiniLi
·
Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
163
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Övr. Djur Posta här om bra djurvideos som finns på youtube. Trodde inte att jag skulle titta en timme på ugglor men fastnade totalt Älskar...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama