HUR mycket ska en hund sk**a???

Sv: HUR mycket ska en hund sk**a???

okej? Vad är problemet med magen då? Min hund bajsar två gånger per dag och jag tycker det är BRA, det visar att hans kropp faktiskt tar upp maten, vilket det är meningen att de ska, inte skita ut majoriteten av den..

Nu hänger jag ju inte riktigt med? Det var ju precis vad jag skrev, att hon bajsar 2 gånger om dagen. Det är ju det jag tycker är bra, istället för en gång med hårt bajs.

Det vore ju intressant att veta vad som är så förfärligt med att en hund bajsar en gång om dagen? Det gör ju tex vi människor också (en vanlig variant) och då äter vi betydligt oftare än de flesta hundar.

Precis, det gjor min hund med. Hon bajsar en, eller i bland tva, ganger om dagen. Hon mar bast nar det ar ganska hart for da funkar hennes analsackar ocksa.

Det vore ju intressant att veta vad som är så förfärligt med att en hund bajsar en gång om dagen? Det gör ju tex vi människor också (en vanlig variant) och då äter vi betydligt oftare än de flesta hundar.

Det vore ännu mer intressant om du visade mig vart jag skrivit att det är förfärligt.. Jag har bara skrivit om min hund, och hur hennes mage funkar :)

Mina hundar äter en blandning av Hills torrfoder, Bravos färskfoder och Naturdiet (tror jag det är det heter). De har fast och fin avföring. Det blev stor skillnad när jag drog ner på torrfodret och hundarna väljer självmant att äta från de två färskfoderna. :)

Om min hund bara hade bajsat en gång om dagen och bajset hade varit så hårt att man nästan kan ta i det utan att bli kladdig hade jag bytt foder snabbare än snabbast.

Det var detta jag svarade på, varför skulle du bytt foder för att hundens bajs är hårt? Jag hade definitivt gjort det om min hunds bajs var kladdigt.

Det vore ännu mer intressant om du visade mig vart jag skrivit att det är förfärligt.. Jag har bara skrivit om min hund, och hur hennes mage funkar :)

Jag har inte ork och energi att hålla på att märka ord på buke. Du skrev att du minsann omedelbart skulle byta foder om din hund gjorde på ett sätt som många här uppfattar som normalt och hälsosamt, därför reagerade folk och undrade varför det skulle vara så farligt. Om din hund inte ätit ett foder som resulterar i fast bajs få gånger per dag förut kan du ju inte heller veta hur hunden skulle må på ett sådant. Det kanske inte är normalt för henne att bajsa en gång om dagen för att hon har ätit foder som får henne att bajsa oftare?

Mina hundar äter en blandning av Hills torrfoder, Bravos färskfoder och Naturdiet (tror jag det är det heter). De har fast och fin avföring. Det blev stor skillnad när jag drog ner på torrfodret och hundarna väljer självmant att äta från de två färskfoderna. :)

Varför blandar du så många olika foder? En nyfiken fråga bara :).

Haha ja och en fråga väl berättigad. :)

Sen jag började ge hundarna färskfoder äter de mycket mindre torrfoder. De har däremot torrfoder som alltid står framme och som de kan äta av om de känner för det. De äter inte mycket av det dock. Men jag vill gärna ha mat framme till dem.

De andra foderna ger jag för att jag tycker att de komplementerar varandra på ett bra sätt. Hundarna mår verkligen finfint av den här blandningen så jag behåller den.

Det var detta jag svarade på, varför skulle du bytt foder för att hundens bajs är hårt? Jag hade definitivt gjort det om min hunds bajs var kladdigt.

Se tidigare svar i tråden:

Därför att min hunds mage inte står rätt till om hon bajsar en gång om dagen, eller bajset är så hårt.

Jag hade också bytt om min hunds bajs vore kladdigt.

Jag har inte ork och energi att hålla på att märka ord på buke. Du skrev att du minsann omedelbart skulle byta foder om din hund gjorde på ett sätt som många här uppfattar som normalt och hälsosamt, därför reagerade folk och undrade varför det skulle vara så farligt. Om din hund inte ätit ett foder som resulterar i fast bajs få gånger per dag förut kan du ju inte heller veta hur hunden skulle må på ett sådant. Det kanske inte är normalt för henne att bajsa en gång om dagen för att hon har ätit foder som får henne att bajsa oftare?

Jag tycker faktiskt inte detta var ett fall av att märka ord, men du vred väldigt mycket på vad jag skrev. Jag skrev att jag skulle byta foder om min hund bajsade så, inte att det är förfärligt att hundar bajsar så. Jag tycker det är en såpass stor skillnad att den bör uppmärksammas.

Jo, hon har gått på foder som resulterat i fast och sällan bajs, och av just den anledningen vet jag att det inte är bra för henne, hennes mage kör ihop totalt. Likaså sambons hund. Hunden i fråga har bara det senaste året ätit ett foder som många upplever gör att hunden bajsar oftare. Och det är inte förrän nu vi fått ordning på hennes mage.

Och jag har redan svarat (dig) på varför jag skulle byta foder, men nu fick du ju ett mer utförligt svar på dina frågor :)

Jo, men då frågade jag ju dig ovan vad som är problemet med magen? VAD är det som gör henne så dålig av att gå på ett foder där hon har fast bajs och bajsar sällan? HUR körde magen ihop? När mina hundars magar "kör ihop" resluterar det i diarré. Likväl hade jag, som jag skrev tidigare, blivit glad om min hund bajsat en gång om dagen, för jag vet då att han tar upp ämnerna i fodret, som hans kropp behöver.

hade varit så hårt att man nästan kan ta i det utan att bli kladdig hade jag bytt foder snabbare än snabbast.

Det var detta citatet jag tog det som att din hunds bajs är kladdigt? :) Dvs, du blir kladdig om du skulle ta i din hunds bajs.

Senast ändrad:

Gjort, min funkade jättebra på det :) Just nu har jag bara frysfack, så därför ger jag torrfoder igen.

jag ger kinesen Nordic (special tror jag den heter) funkar utmärkt, tror jag har gett honom i strax över ett år nu. Återförsäljaren häromkring (vi bor ju på samma ställe :D ) brukar dessutom ha det mesta hemma och är lätt att få tag i :)

Japp, vi ger våra Nordic - special om det finns hemma när vi handlar, annars bas.

Jo, men då frågade jag ju dig ovan vad som är problemet med magen? VAD är det som gör henne så dålig av att gå på ett foder där hon har fast bajs och bajsar sällan? HUR körde magen ihop? När mina hundars magar "kör ihop" resluterar det i diarré. Likväl hade jag, som jag skrev tidigare, blivit glad om min hund bajsat en gång om dagen, för jag vet då att han tar upp ämnerna i fodret, som hans kropp behöver.

Magen körde ihop sig genom att hon till slut nästan fick förstoppning och det kunde gå på tok för lång tid mellan bajsningarna.

Det var detta citatet jag tog det som att din hunds bajs är kladdigt? :) Dvs, du blir kladdig om du skulle ta i din hunds bajs.

Då var det nog dumt uttryckt av mig. Bajset ska för min hund fortfarande vara såpass fast att det inte är några som helst problem att ta upp det (det ska inte gå sönder om man säger så), men ändå skulle jag inte vilja ta i det utan påse.

Då var det nog dumt uttryckt av mig. Bajset ska för min hund fortfarande vara såpass fast att det inte är några som helst problem att ta upp det (det ska inte gå sönder om man säger så), men ändå skulle jag inte vilja ta i det utan påse.

Hahaha ja det var väl inte riktigt så Gabbi menade, att hon gladeligen tog upp bajset efter Råda med händerna. Mer att konsistensen är sådan att man kan.

Det betyder inte att hundens skit är en kolbit

Vaddå? Jag GILLAR att ta min hunds bajs med händerna...själva höjdpunkten med promenaderna enligt mig, eller nåt..:D

Liknande trådar

Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 815
Senast: Monifa
·
Hundhälsa Min whippet kille på snart 2 år är inte en kul hund längre :cautious: För att dra allt lite snabbt. I november fick vi avliva vår...
Svar
9
· Visningar
1 623
Senast: MsOldie
·
P
Hundhälsa Hej! Min hund (stor pudel, hane, 6 år) har hela sitt liv haft ostabil mage. Jag har genom åren använt olika foder till honom och...
Svar
9
· Visningar
4 493
Senast: TantEster
·
Hundhälsa Vissa påstår att hundar kan klia av för mycket protein, dvs får hunden onödigt mycket protein kan den få klåda av det. Inte fel protein...
Svar
12
· Visningar
6 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka