Hur mycket präglas ditt hem av hästar???

L

Lena2005

Hej!

Har en fundering? Hur mycket "hästar" har ni i era hem? Typ

Alla tavlor = Oljemålning av en häst eller en stor förstoring på din gamla trotjänare..

Hallkrokar = Hästhuvud i smide

Bokhyllan = Porslinshästar

Ljustakar = Gjorda av gamla hästskor

...osv osv

Vad har ni och har ni så mycket ni vill eller säger resten av familjen stopp?

Sv: Hur mycket präglas ditt hem av hästar???

Jag har nån enstaka tavla, porträtt på några av mina gamla älsklingar och prisrosetter. Fast jag har det i ett "privat" rum, inte i vardagsrummet direkt. Annars tycker jag att hästprylar är snygga i inredning.

Jag har det mesta i mitt rum, och där bestämmer jag själv. När jag ville sätta sågen i dörren för att göra dörrhalvor a lá engelskt stall insåg jag dock begränsningarna^^. ;)
Men annars så är det mestadels bilder på väggarna.

Jag glömde att jag ju har prisrosetter på väggen också!

Inte mycket. På mitt kontor hemma har jag några foton på gamla hästar. Prisrosetter och sånt ligger i en kasse nånstans på logen tror jag.

Har inget sådant inne. Är ingen prylmänniska. Men däremot så präglas ju trädgården av hästarna eftersom vi väljer växter efter dem (om de skulle komma lösa) inget som de inte tål altså :o Och trädgården växer ju lite för att jag ska förstora hagen i förmån för tex blåsskydd bakom diverse bodar och verkstan. Men inne finns inget som tyder på hästar.

Gamla engelska jakt-tryck.
Foton på gamla hästar.
Naivistiska oljmålningar med hästmotiv x 2.
Tapeter med jaktmotiv.
Hästskulpturer i trä, porslin, samt en welshcob i plast.
Kuddar med hästmotiv.
Böcker med hästanknytning som ligger och dräller, samt ridsport, som vi faktiskt börjat använda för att tända brasor med:idea:
Ps, det hänger ett brunt rundsytt kandar från 70-talet i vårt bibliotek.

Ingen har opponerat sig, ännu.
Maken är flugfiskare och jag har till och med sträckt mig så långt att jag målat en akvarell föreställande en öring till honom. Så vi har det fint bland hästar och flugfisketillbehör.

Har inte mycke häst i lägenheten; en del rosetter, nåt foto och en liten trähäst.

Oh, glömde:
1 styck "bonbonjär" av glas föreställande häst och vagn samt blå julgranskulor som min dotter köpt till mig i Frankrike.
Och några halm hästar till julen.

Håller med! Jag tycker också att hästar är snygga i inredningen.

Vill bara ha tex häst tavlor...gärna i gammal stil :love:

Det låter som ett synnerligen väl intrett hem...:love::love:

Vi har bordstabletter med olika hästraser.
Ett stort hästhuvud i hallen och några mindre häststatyer lite här och var. Några olika tavlor med hästmotiv, även förstoringar på älsklingarna.
Vi har klätt om en soffa med engelskt jakt motiv också så där är en del hästar också:D
Det syns att hästar är stora intresset här på gården så att säga....

räknas spån och hö i hallen :confused::D

Inrett och inrett...ser väl mer ut som vi bodde i en sadelkammare mellan varven :angel:
Men det är ju präglat av hästar;)

hmm med tanke att jag bor på internat som ligger i ett ridhus så säger väll det de mesta...:angel:

haha, faktiskt inte alls.. :p men jag har inte inrett mitt rum ännu, så inga tavlor finns på väggarna.. men ska rama in o sätta upp lite bilder på "mina" hästar, o sen har jag lite prydnadssaker som jag ska sätta upp.

Jag har det mesta i mitt rum, och där bestämmer jag själv. När jag ville sätta sågen i dörren för att göra dörrhalvor a lá engelskt stall insåg jag dock begränsningarna^^. ;)
Men annars så är det mestadels bilder på väggarna.

Hahahaha!!!
Det var bland det roligaste.. :rofl:

jag har tavlor och Porslinshästar och sedan har jag min riddar hjälm och svärdet på hyllan i hallen

Vi bor på en hästgård så i och för sig räcker det att titta ut genom fönstret så ser jag antingen ridbanan eller hästhagen. Inne har vi hatthylla där klädkrokarna består av hästskor på en rad med fyrkantiga hyllor över (hemmagjort). Vi har ett gammalt draperi med jaktmotiv som härstammar från England (arvegods). I vardagsrummet har vi sydamerikanska stigbyglar som ser ut som näbbskor i mässing som prydnad. Jag har ett par mindre lerskulpturer föreställande hästar som en konstnärskompis gjort. I trappen hänger en del förstorade bilder på min dotter och hennes häst då de tävlar hoppning. Någon bild finns även i hallen då jag själv rider. I dotterns rum finns prisrosetter osv.

Min man tyckte att det blev lite mycket häst ett tag och då köpte jag ett tyg fråm Marimeko föreställande ett stort färglatt kohuvud som motvikt. Det har jag hängt i trappen upp till övervåningen.

För övrigt finns det nästan jämt andra spår av hästarna lite här och var.:cool:;)

Hmm...

Har en spegel som har loka som ram, en stor figurin med en häst som stegrar sig, en och annan tavla med häst på men annars är det inte så mycket...

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka