Hur mycket kW?

malinsky

Trådstartare
Jag har fått "hyra" in mig på ström hos en person där jag har haft mitt sommarbete. Det står som så: 3J, 6W max utgående spänning 11 000V. H

Jag har haft hästarna där i 3 månader och vill nu betala för den ström jag har "snott" av honom.. Men jag vet inte om det är 100 kr eller 500 som är lämpligt att ge honom :o

Senast ändrad:
Sv: Hur mycket kW?

Är 6 W vad aggregatet tar (förutsätter att du talar om ett sånt)?
I så fall är det bara att multiplicera 6x 24x antal dagar: 1000x 1= XX
Där 1 är kostnaden per kWh (=1:-) och du får svaret i kronor.
Runt 1:50!? :)

LIA

Runt 1:50!?

Nu ska man nog vara realist, väldigt få betalar så litet som 1:-/kWh. Med nätavgifter och liknande bör ett sådant elaggregat ha kostat drygt två kronor, inte 1:50.:cool:

Varför tror många hästägare att elaggregat drar så mycket ström? Jag vet de som utan att tveka låter byggtorken (2kW vilket kostar runt 70:-/dag) stå på hela vintern i sadelkammaren. Samtidigt "sparar" man el genom att inte ha elstängslet inkopplat (ett riktigt stort aggregat drar drygt 10W vilket kostar 50:- per helår).

Är 6 W vad aggregatet tar (förutsätter att du talar om ett sånt)?
I så fall är det bara att multiplicera 6x 24x antal dagar: 1000x 1= XX
Runt 1:50!? :)

LIA

3 månader = ca 90 dagar

Ger 6W x (24h/dag x 90dagar) = 12960 Wh = 13 kWh = ca 15 kr.

Men tänk på att SERVICEN att kunna bara få koppla in sitt aggregat kan vara värt att betala för också, så en hundring är nog lämpligt!

Aj fan! Min trötta hjärna tappade en nolla nånstans. :o

Visst är det läge att betala en extra summa som tack, men det överlät jag åt TS.

LIA

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 785
Senast: lizzie
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 495
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama