Hur Mycket Hade Ni GÅtt Upp I Vecka 20-21?

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Welsh4Life

Kul att veta... Och ni som är längre gångna eller redan har fött - vad slutade er vikt på innan förlossningen?
 
Sv: Hur Mycket Hade Ni GÅtt Upp I Vecka 20-21?

Hm - hade nog gått upp ca 2,5 kg.
Nu är jag i v 28 och har gått upp ca 4 kg. Magen är stor men jag har så att säga gått ner på andra mer fettrika ställen :D
 
Sv: Hur Mycket Hade Ni GÅtt Upp I Vecka 20-21?

Jag hade gått upp ca 4 kg i v 20. I v 38 hade jag gått upp 13 kg och då föddes en 3180 g tung bebis.
 
Sv: Hur Mycket Hade Ni GÅtt Upp I Vecka 20-21?

Oj... vet inte, men nu i vecka 26 har jag gått upp totalt 3,5 kg. Har bara omfördelat kroppsfettet och fått en jättemage :D
Näe, tror faktiskt den lilla viktökningen beror på att jag tappat muskelmassa eftersom jag inte rör mig lika mycket längre p.g.a foglossningar, hade jag kunnat vara lika rörlig som vanligt hade jag nog varit tyngre på vågen också.
 
Sv: Hur Mycket Hade Ni GÅtt Upp I Vecka 20-21?

Ungefär 2,5 kg här också. Förra graviditeten vägde jag mer vid den här tidpunkten, men jag vägde lite mer från början för att jag tränade väldigt mycket då (eller strax innan) och hade mycket mer muskler. Men jag har nu i vecka 25 ännu inte kommit upp i inskrivningsvikten från förra graviditeten trots att jag käkat alldeles för mycket godis...

Sist gick jag väl upp ca tio kilo totalt, beroende på hur man räknar. Enligt min journal gick jag bara upp sex kilo mellan inskrivning och förlossning, men jag gick väl upp lite i början och ner lite på slutet tror jag så det skulle också kunna vara närmare 12 kg.

Oj vad rörigt det blev har jag en känsla av :D
 
Sv: Hur Mycket Hade Ni GÅtt Upp I Vecka 20-21?

Hade gått ner 1 kg.
Hade börjat fått en liten kula på magen men andra ställen som lår och rumpa hade gått ner.

Är nu i v. 38 och har gått upp 13 kg totalt, fortfarande bara en stor mage och större tuttar.
Hoppas att bebis vill ut snart...
 
Sv: Hur Mycket Hade Ni GÅtt Upp I Vecka 20-21?

ca3kg nu är jag i v 28 och har gått upp 5kg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 136
Senast: Bexzor
·
  • Artikel
Dagbok Jag gjorde mig av med mina gravidkilon. Snälla säg ingenting, jag vet redan om hur jag värderas. Jag har redan skämts över att jag...
Svar
0
· Visningar
551
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp