pulkaskurk
Trådstartare
Hur mycket motionerar ni era hästar för att ni skall anse det som mycket?
Jag har märkt att det skiljer väldigt mellan bara mig och mina vänner och bekanta.
Många verkar tycka att rida 30-40 min 3-4 dagar i veckan är att motionera sin häst mycket?
Min häst motioneras 6-7 dagar i veckan och på de dagarna går han ca 10 pass, vissa veckor mer och andra mindre såklart men oftast brukar det landa på 10 pass i veckan.
De passen består av:
1 hoppträning för tränare
1 löshoppning
1 dressyrträning för tränare
ca 2 pass med dressyr hemma och resten skogsridning med inslag av både dressyr/lydnasövningar och hopp över både diken, bäckar och träd.
För tillfället även en hel del pulsning i djup snö och ibland även tömkörning.
Passen är minst 1h långa men oftast längre.
Det vore intressant att veta hur mkt ni motionerar era hästar och om ni tycker det är mycket eller lite? Vart går gränsen liksom?
Åker ni häst eller rider ni?
Jag har märkt att det skiljer väldigt mellan bara mig och mina vänner och bekanta.
Många verkar tycka att rida 30-40 min 3-4 dagar i veckan är att motionera sin häst mycket?
Min häst motioneras 6-7 dagar i veckan och på de dagarna går han ca 10 pass, vissa veckor mer och andra mindre såklart men oftast brukar det landa på 10 pass i veckan.
De passen består av:
1 hoppträning för tränare
1 löshoppning
1 dressyrträning för tränare
ca 2 pass med dressyr hemma och resten skogsridning med inslag av både dressyr/lydnasövningar och hopp över både diken, bäckar och träd.
För tillfället även en hel del pulsning i djup snö och ibland även tömkörning.
Passen är minst 1h långa men oftast längre.
Det vore intressant att veta hur mkt ni motionerar era hästar och om ni tycker det är mycket eller lite? Vart går gränsen liksom?
Åker ni häst eller rider ni?
Senast ändrad: