hur motiverar man sitt barn att fortsätta?

Sv: hur motiverar man sitt barn att fortsätta?

Skarpa bett håller jag med om - det blir väldigt ont i en stackars mun om ett par ovana händer drar.

Däremot hjälptyglar skulle jag inte ha något emot. Om man fäster en sån gräsätarrem från Hööks eller vanliga inspänningar så hästen inte kan dra ner huvudet påverkar ju inte alls hästen på samma sätt. Det enda det förhindrar är att den drar ner huvudet och därmed tyglarna ur barnets hand.

uppd.

Efter att ha pratat mycket om killar som rider och sett killar i ridhuset som håller på med hästar så vill sonen fortsätta rida. Han har även fått egen ridhjälm som gör att den passar honom, vilket inte hjälmarna på ridskolan gjorde alla gånger. Han väntar ivrigt på att åka till ridskolan, en enda gång har jag hört honom säga att han inte känner för att rida och då var han i närheten av sin pappa. När han väl kom hem så ville han åka till ridskolan, så förmodligen är det fortfarande inte ett samtalsämne där ;)

Sonen cirkulerar runt på olika hästar, och rider ofta utan större bekymmer även de hästar som han avskydde i början. Han har blivit tuffare i sin ridning och lyssnar även mer noga på sin ridlärare och mig, så ibland rider han i samma grupp som sin klasskompis och det fungerar utmärkt :D

Sonen ser framemot att åka till ridskolan och det är sällan jag får tjata om att han ska rykta, kratsa hovar osv. Han ligger ofta 1 moment före mig

Det här kanske skulle kunna vara något? Huskvarna är ju inte särskilt långt från Falköping.

http://www.vissmalens4h.se/lagerkalender.htm

De verkar ha lite allt möjligt, från riddar- och medeltids-läger, till vanliga ridläger med 1 eller 2 pass per dag, även ridläger för elev med sällskap av förälder. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka