KisseNova
Trådstartare
Min son tjatade i över 2 år att få lära sig rida, nu går han på ridskolan sedan drygt 3 månader tillbaka. Han har lärt sig snabbt och har fått byta från ren nybörjargrupp till en grupp med barn som ridit i över 1 år där dom fått börja galoppera lite smått. Ridlärarna berömmer honom alltid för att han är lättlärd och duktig. Problemet är att flertalet hästar har kommit på att de kan dra tyglarna ur handen på honom, vilket gör att han blir arg och vill sluta rida. Ridlärarna låter honom/oss bestämma vilka hästar som han ska rida på lektionen, bara för att motivera honom till att vilja fortsätta. Efter varje ridlektion så pratar vi igenom de olika momenten och jag försöker förklara att man får öva för att bli bra. Berömmer honom framför släkt och vänner, så att han får känna sig stolt och att han kan massor. Man kan inte allt med en gång.
Jag och sonen har bestämt att han får fortsätta rida fram till sommaren, och sen därefter tar vi beslut utifrån vad han vill. Har ni några mer tips? Han får givetvis sluta i sommar om han fortfarande vill, men fram till dess har jag tänkt få honom att vilja fortsätta då han kan detta
Jag och sonen har bestämt att han får fortsätta rida fram till sommaren, och sen därefter tar vi beslut utifrån vad han vill. Har ni några mer tips? Han får givetvis sluta i sommar om han fortfarande vill, men fram till dess har jag tänkt få honom att vilja fortsätta då han kan detta