Hur mkt lusern kan man ge på en gång utan risk för problem med tex kolik?
Min gamling har i ett par år haft svårt att hålla hullet och har stödfodrat med lusern pellets under vintern. I år har hon dock varit ännu svårare att hålla hull och det känns som att hon mest lever på lusern och kraftfoder.
Hon har en tand som hon har problem med, men alla andra var ok.
Ska dock ta ut vet. igen och kolla för säkerhets skull. Hon äter hö i hagen, men knappt under natten i boxen.
Känns som att hon föredrar lusern och struntar i höet, brukar ge henne hö först ute och sedan lusern, men om jag är kvar i närheten så bryr hon sig inte om höet, utan bara stirrar på mig och väntar på spannen!
Om jag går, så ger hon upp och äter hö.
Köpte hackad lusern, men den var ointressant för henne.
Idag ger jag henne ca 3,5 kg per dag fördelat på 3 mål.
hon är en c-ponny på 32 år
Eller har någon något annat tips till svårfödd häst??
Min gamling har i ett par år haft svårt att hålla hullet och har stödfodrat med lusern pellets under vintern. I år har hon dock varit ännu svårare att hålla hull och det känns som att hon mest lever på lusern och kraftfoder.
Hon har en tand som hon har problem med, men alla andra var ok.
Ska dock ta ut vet. igen och kolla för säkerhets skull. Hon äter hö i hagen, men knappt under natten i boxen.
Känns som att hon föredrar lusern och struntar i höet, brukar ge henne hö först ute och sedan lusern, men om jag är kvar i närheten så bryr hon sig inte om höet, utan bara stirrar på mig och väntar på spannen!
Om jag går, så ger hon upp och äter hö.
Köpte hackad lusern, men den var ointressant för henne.
Idag ger jag henne ca 3,5 kg per dag fördelat på 3 mål.
hon är en c-ponny på 32 år
Eller har någon något annat tips till svårfödd häst??