Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur mycket måste denna ras aktiveras för att må bra?
Har fått för mig att det är en lite skällig ras som inte älskar allt och alla som typ golden....
Hur mkt pälsvård?
Min kompis har en tik på 2½ år. Hon älskar nästan allt o alla. Skäller inte utan anledning, men däremot så 'buffar' hon ofta. Får hon bara nosa så tystnar hon. En trevlig tjej som inte kräver så mycket aktivering som man kan tro. Promenerar i genomsnitt ca 60 min om dagen o tränar agility 1-2 dagar i veckan. Annars är hon ute på gården när hon vill, men stannar inte ute länge om hon är ensam. Är hellre inne med familjen, måste ju hålla koll.
Hon mår bra på detta, men skulle inte protestera om hon fick lite mer arbete/hjärngympa..
Pälsvården är enkel. Nu har hon ganska lite päls men den är otrolig lättskött. Borstar i ggr i veckan max. Trimmar runt öron, tassar o armhålor kanske 1 ggr i månaden. Om hon blir smutsig ramlar smutsen bara av när hon torkar. Väldigt lättsam päls.
Hundavel & Ras
Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
Hundavel & Ras
Hej!
Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög .
Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Hundavel & Ras
Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök.
Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
Hästnyheter På grund av personalbrist finns det inte längre jourveterinärer i fyra kommuner på Höglandet under kvällar, nätter och helger.
Något som...
Trädgård & Växter Va?! Hur är det ens möjligt? Jag har börjat med tomater igen efter flera år och de växer ju inte alls... Börjar känna mig väldigt otålig.
Hundavel & Ras Ett vanligt argument för pudelkorsningarna är att de skulle vara allergivänliga, eftersom de inte fäller. Jaha, och varför inte köpa en...