hur många

Sv: hur många

Hoppar för en tränare varje tisdag, och för en annan varannan torsdag. Så det blir mellan 1-2 ddr/v.
Är det tävling så tas nån av träningarna bort de veckor det blir dubbelt.

tränar 1 dag i veckan. är det tävling till helgen blir det alltså 2 ggr den veckan, men tävlar jag 2 helger på rad står jag över träningen.

Hoppar små hinder var och varannan dag ur gymnastiks sunvinkel. Små språng är inte farliga. hoppträningar är 1 dag i veckan.

1-2 gånger i veckan, mest serier, studs och kontrollövningar då jag har en väldigt grön häst...

En hoppträning/vecka för tränare. Däremellan iaf en gång med småhinder/bommar. Det beror lite på hur den övriga träningen ligger i veckan samt tävlingar.

Funderar på att alltid ha bommar/småhinder framme vid ridning på ridbana för lydnads- och gymnastikträningen....

//Alice

Jag hoppar mina för tränare ca 1 dag i veckan även om jag tävlar, rider bomarbete ca 1 dag/vecka oxå.

1-2 ggr/vecka HOPPNING. Sen kan det bli markarbete/gymnastikhoppning/lydnadshoppning med mindre bommar/hinder som inte påfrestar så mycket där emellan.

Ullis

2 gånger i veckan kan bli fler iaf det står studs i paddocken har kommit på att 5 studs med olika höjder är mkt bra för pållen och mkt krävande efter 3:e gången en dag så fick han en sjuhelsikes mjölsyra över det näst sista hindret.... :D

träning 1 gång/vecka + tävling (oftast fälttävlan)
på vintern hoppar jag ibland 1 dag till/vecka (istf tävling)

tränar på torsdagart och tävlar lördag eller söndag, men ungefär varanannan torsdag rider vi bara markarbete

En gång i veckan, på småhinder på 50-6, cm eftersom att jag själv inte vågar hoppa högre. Och inte några jättelång banor, precis :smirk: .

superstar skrev:
1-2 ggr/vecka HOPPNING. Sen kan det bli markarbete/gymnastikhoppning/lydnadshoppning med mindre bommar/hinder som inte påfrestar så mycket där emellan.

Ullis

Vad menas med lydnadshoppning :confused: Är det att det får gå och trava över bommar eller cavaletti? Jag vet ingenting :d men jag älskar att hoppa så jag undrar lite. :p

Med lydnadshoppning menar jag att jag hoppar (ofta lite lägre) och tränar på att hästen ska lyssna. Tex att hindret står vid en punkt och vid en annan punkt ska det vara halt (bra om man har en häst som gärna drar iväg lite...). Tycker att travhoppning också är en form av lydnadshoppning. kan variera beroende vad det är man behöver träna på.

Ullis

Hoppar för tränare 1 gång varannan vecka, hoppar aldrig själv, tävlar däremot mycket så jag försöker spara lite på dem...
Har dock bommar och tittiga saker framme flera gånger i veckan i lydnadssyfte

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 388
Senast: MalanMjöl
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Var: Strawberry arena, Solna. När: Torsdag till söndag den här veckan. TV: TV4, TV12 och TV4 Play sänder cirka 20 timmar utspritt på...
Svar
0
· Visningar
57
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En dags paus blev det för hästfolket på Flyinge innan det var dags igen - idag drar andra veckan av SWB Equestrian Weeks igång, nu med...
Svar
0
· Visningar
90
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hoppningens världscupsäsong fortsätter med den andra deltävlingen i Helsingfors – och det ska ridas femstjärnig fälttävlan i Frankrike...
Svar
0
· Visningar
54
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka