Hur många TV/Skärmar har ni?

Diabetikern

Trådstartare
Jag är sugen på att sätta in en TV i vårt sovrum. Jag har en ståendes nu och funderar på att sätta upp den så man kan se program. Upplever att kika på mobilen blir för litet.

Dock har vi en jäkla massa TV/data skärmar och började fundera på hur vanligt det är.

Min mor har TV i vardagsrum och kök samt en platta hon tar med ut och kan sitta med.

Min bror har tv i vardagsrum och alla sovrum (3st) + plattor

Om jag sätter upp denna har vi en i vardagsrummet, en i köket (används knappt) tonårssonen har en TV + platta samt i vårt sovrum Misstänker att den i sovrummet knappt kommer användas men nu står TV:n på golvet inne i ett gästrum (vi har redan skänkt bort en TV)

Så hur bor ni och hur många TV/plattor/Skärmar har ni?

För att ha så mycket skärmar som jag har så ser jag väldigt lite på TV :rofl:
 
Äger två datorer (en liten, portabel samt en med större skärm) samt en mobil. Inga övriga. Hade TV förut, men den åkte ut då den aldrig användes. Kan dock förstå behovet av TV om man är flera som vill titta på något tillsammans.
 
Vi har två tv:ar. Men vi använder bara en. Den står i vardagsrummet.
Sen har vi vardera 2 laptops. Jag kan se Netflix eller Viaplay etc på den.
Jag har en platta som ligger nedpackad och ej används.
 
Vi har en tv i tv-rummet på undervåningen och en tv uppe i hallen som funkar som tv-rum (stor hall som räknas som eget rum). Ungarna vill se olika saker ibland och då får en gå upp. Jag och maken kollar sällan på tv, de ggr hela familjen har filmkväll en lördag eller så.

Sen har jag min jobbdator inne på kontoret vilket innebär en laptop som har två större skärmar kopplade till sig. Men detta är ju min arbetsplats så sitter ytterst sällan där när jag inte jobbar. Vi har en gammal laptop som vi använder till privata saker och som jag och maken kollar serie på i sängen.

Ungarna har varsin liten surfplatta men de används inte speciellt mycket. Dom spelar spel, lyssnar på storytel och kollar youtube på dom.
 
Ingen TV.
En stationär dator, en iPad som jag har från kommunen för att läsa handlingar och en liten laptop för att slippa släpa tjocka buntar av papper till möten.
 
En TV i vardagsrummet som används till att streama film och serier. Ser aldrig på tablå-TV men streamar ibland vissa program i efterhand, typ Bäst i Test.

Jag vägrar TV i sovrummet. Dels är det fult men dels så stör det nattsömnen att titta på skärm precis innan läggdags.

Annars har vi varsin mobil och en IPad som inköptes till att ha med på jobbkurser samt till att plugga.
Har varsin MacBook som mest ligger i ett skåp, jag köpte min begagnad förra året när jag behövde skriva ett examensarbete och sambons har hängt med sedan studietiden.
Sambon har även en gaming-laptop.
 
1 TV, 1 mobil och 1 laptop. TV'n och laptopen står i det kombinerade kök/vardagsrummet och mobilen är med överallt. Spelar alltid lite på den innan jag somnar samt tittar på nått program i sängen om jag har för mycket i skallen för att kunna somna.
 
En TV i vardagsrummet och en i varje sovrum. Vars en dator och vars en mobiltelefon. Inga surfplattor.
 
Senast ändrad:
Vi har en tv (i vardagsrummet). Övervägde att sätta en tv i sovrummet nu när vi köpte ny TV, men sålde den gamla istället. Vi är bara två vuxna och det är väldigt sällan konkurrens om tvn. Ibland vore det skönt att kunna ligga i sängen istället för soffan när man tittar på tv men inte så viktigt.

Min sambo har en stationär dator (som främst används till spel). Jag har en äldre laptop som jag aldrig använder längre plus en laptop via jobbet som jag även använder privat ibland. Tittar aldrig på tv/film/serier på dator utan det gör jag bara på tvn. Varsin mobil.
 
Jag har två TV varav en som inte används. En dator och en platta (som jag streamar till TV:n om jag är hemma.

Aldrig att det kommer in en skärm i sovrummet, det är som @Malibu_Stacy säger inte bra för sömnen. Jag är dessutom sömnstörd och en skärm skulle göra det ännu värre.
 
En TV i TV-rummet, en på övervåningen där barnen spelar TV-spel och en i vårt sovrum.

sedan har vi ett gäng ipads som används av vuxna och barn mer än vad tv:n gör
 
Jag har två TV varav en som inte används. En dator och en platta (som jag streamar till TV:n om jag är hemma.

Aldrig att det kommer in en skärm i sovrummet, det är som @Malibu_Stacy säger inte bra för sömnen. Jag är dessutom sömnstörd och en skärm skulle göra det ännu värre.
Jag har också problem med sömnen så det är verkligen no-go för mig med skärm. Har tillräckligt svårt att lägga ifrån mig mobilen i tid innan sänggående.
 
En tv i vårt kombinerade vardagsrum/kök, och varsin dator. Tv:n är inte inkopplad till kanaler, vi streamar bara, så det är aldrig någon som måste se något program en viss tid. Skulle inte vilja ha i sovrummet för sömnens skull, försöker att undvika mobilerna där också.
 
2 vuxna på 60 kvm:
1 TV i vardagsrummet
1 TV i sovrummet

Jag har en smartphone och en laptop som används frekvent.
Min partner har en smartphone privat och en i tjänsten (vilken nyttjas i hemmet r/t jour o dyl), samt en laptop som nyligen stuvats upp på en hylla pga används sällan.

Map TV i sovrummet så är finessen inte att se kvällsTV, utan att kunna vakna till den. Heja vinterstudion osv... :up: En präktig kaffepanna och en femmil iklädd självaste nattmössan - då fröjdas själen!
 
Vi har fyra tv-apparater, två iPads och mobiltelefoner. Tre tv i huset och en i gäststugan. I huset har vi en i vardagsrummet, sonen har en i sitt rum och så har vi en i vårt sovrum. Det är så mysigt att glo på TV i sängen och jag somnar såååå skönt med TV:n på.
 
Jag tittar i stort sett aldrig på film eller serier och ser även färre och färre tv-program. Har inte haft tv sen jag bodde hemma hos föräldrarna. Största skärmen är laptopen och den öppnas någon gång i veckan. Använder telefonen till i stort sett allt.
 
Tv i källaren (vardagsrum), tv på entréplanen (lilla vardagsrummet), laptop till studier och barnen har varsin iPad.
 
Oj, det verkar mycket vanligare med TV i sovrummet än jag trodde!

Vi bor två personer i en lägenhet på 95 kvm och har en TV, en skärm som sambon använder till sitt PS4, och så har vi varsin jobbdator (sambon använder dock aldrig sin utanför jobbet).
 
Nu bor jag bara i ett rum, men jag har 3 skärmar. Datorskärm, Mobil, Platta.
Mamma har tv, dator, mobil, platta. Så totalt har vi tillsammans 7 skärmar.

När jag flyttar hemifrån kommer jag utöka med antingen en TV eller bara en stor monitor där jag kan spela mina konsolspel (äntligen).
 

Liknande trådar

Hemmet Vi bor i ett enplanshus på ca 145 kmv och är i valet och kvalet om vi ska göra vissa förändringar. Varken jag eller min sambo är...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 535
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Hemmet Halloj Du som har en luftvärmepump, är du nöjd med den? Drar den mycket el? Jag har funderingar på att investera i en luftvärmepump...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 553
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 592
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp