Hur många tränar drag? (Skidor)

Vildvittra_

Trådstartare
Har funderat att börja vara ute och träna lite drag med hunden mest bara för skojs skull. Har sele och midjebälte som var inköpt till en tidigare hund för en massa år sedan som passar skapligt.
Men hur börjar jag riktigt? Hunden tycker om att springa och att dra så det blir nog inga problem. Provade lite i höstas och det fungerade okej, dock var vi i skogen då och pinnar är det bästa hunden vet så det blev ett antal stopp. :smirk: Nu har jag däremot tänkt hålla till på sjön där det inte finns några pinnar eller andra störningar.
Hur lång tid ska vi vara ute till att börja med osv?
Hur ofta kan man göra detta med hunden? Har det någon betydelse? Ja som ni förstår är jag helt grön inom det här området :)
 
Sv: Hur många tränar drag? (Skidor)

Hur lång tid ni kan vara ute beror helt på hur hunden reagerar och vilken kondition den har nu..

Jag tränade drag ( på hobby nivå ) med min schnauzer, han älskade det. Vi körde ungefär 2 dagar i veckan ordentlig träning och resterande fick han vara med men då lös..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 245
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 175
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 287
Senast: Enya
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp