Hur många starter på en meeting?? Snabbt svar tack! :)

Deimion

Trådstartare
Hej! Jag ska inväg på en meeting, lokal om en månad. I vanligafall brukar jag starta två starter per tävling.

Fredag:
Lätt C
Lätt B

Lördag:
Lätt D
Lätt C
Lätt B

Söndag:
Lätt D
Lätt C
Lätt B

Min fråga är då hur många starter du skulle gjort under hela meetingen och isåfall vilka. På ett ungefär. Hur brukar ni göra?

Har aldrig varit på meeting tidigare.

Tacksam för snabbt svar!

Sv: Hur många starter på en meeting?? Snabbt svar tack! :)

Det är lite svårt att säga om du inte berättar vilka klasser du brukar tävla :p

hmm jag hade nog tävlat en klass om dagen eventuellt två första dagen!

Beroende på lite hur dina starter har gått i de olika klasserna och hurpass säker du känner dig.

Menj ag hade nog ridit

Fre: LC
Lör: LC+LB
Sön: LB (ev LC beroende på hur många LB du startat och resultat/känsla på dessa samt kondis på hästen)

Tack för era svar! Jag hann dock redan anmäla mig innan... Det blev fre: LC Lör: LD och Sön: Lc + LB :) Det blev snarlika som ni sa :) Tack!

Oj, nu blev jag nyfiken. Vilken meeting är det du ska på? Jag ska till Söderhamn på meeting och där var det samma klasser/ dag , så är det dit du också ska? :)

Jag tycker du ska byta så att du hoppar Lb eller Lc även på lördagen, eller skrev du bara fel? ;)

*kl*
Jag undrar bara hur man hittar mettingarna? Asså står det på ridsport förbundets hemsida som på "vanlig" tävling eller nån annan stan? :)

Alla tävlingar finns på ridsportförbundets hemsida! Där ser man om det är endagars, tvådagars eller tredagars.

Ang antal klasser tycker jag det beror på dels hur höga klasser man rider. Desto högre klasser = färre starter på en helg. Ex om man rider 130-140 klasser, blir det kanske 130-130-140. Alltså en start per dag.
Rider man lägre klasser tar det inte så mycket på krafterna på hästen så då kan man gott rida 4 klasser.

Sedan beror det ju på hur van hästen är att tävla. För en ovan tävlingshäst tar det mycket på krafterna att sova borta och massa nya intryck...då tycker jag inte att man ska rida för många klasser på en helg. Men det är ju bättre att anmäla och sedan stryka sig om hästen känns trött, eller om man vill ändra klasserna!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 211
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 639
Senast: Cambrie
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar