Hur många rider western

alazzi

Trådstartare
Egentligen i Sverige? Hur många medlemmar finns det i de olika klubbarna? Finns det någon statistik någonstans? Vilka klubbar är störst och hur stora är de?

Har liksom ingen aning och det vore kul att kunna svara när folk i stallet undrar.

Sv: Hur många rider western

Hejsan!! Det bästa nog är att ta kontakt med dom olika distrikten runt om i Sverige. Dom är väl dom som skall ha koll.. Vi i GBG klubben West Star är väl runt ett 150 tal och det är inkluderat dom som är stödmedlemmar.

Elisabeth Nässen
Sekreterare WSG

Sv: Hur många rider western

Jag har hört siffor på 3500 inom WRAS leden totalt.
Sedan har du ett helt gäng som inte är medlemmar i någon WRAS klubb utan bara tävlar ras och/eller andra shower typ SRHA/NRHA. :smirk:
Jag vet att Quarter föreningen har ca 400 medlemmar.

Jag skulle väl tippa runt 4-5 tusen aktiva sedan några tusen som håler på och mixtrar själva. :idea:

Är det någon som har säkrare siffror och kanske mer korrekta än mina gissningar så välkomnas det. Men detta är i alla fall någon slags gissning. :crazy:

Monke :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA