Sv: Hur många minuter per ekipage?
vad det beträffar framhoppning fick jag lära mig en nyttig sak (av en tränare/banbyggare på svår klass) att man ska hoppa så lite som möjligt på hästen, men så pass mycket som krävs för att den ska vara mjuk och lydig, normalt sätt innebar dettat att jag skulle rida fram min häst mycket i skritt trav och galopp, och då göra skänkelvikningar, öppnor slutor, halter, och även ryggningar. därefter när man skulle hoppa tog man ett språng i vardera varv på lilla hindret OM hästen känndes bra, annars tog man om det lilla hindret till det blev bra. därefter gick man över och hoppade ett lågt räcke, tog sedan ett språng på oxern i rätt höjd, därefter ett språng på räcket i rätt höjd. och sist av allt innan man skulle in på banan ett högre språng på oxern. men detta var generellt när hästen lyssnade och hoppade bra, annars skulle jag hoppa om det låga hindret till hästen lyssnade, och därefter gå över på de större hindrerna om det där hände något så red man bara om de hindret. men som sagt det viktigaste av allt var att hoppa lite, eftersom hästen skulle vara så pass bra tränad på hemma plan innan man tog ut den för tävling att den skulle fixa höjderna och avstånden utan problem.