Hur många mil är för mycket för bil

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Molvi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 13 646
Det håller jag med om. Sen spelar det ju även stor roll vem som sitter bakom ratten och i vilken miljö man kör bilen.

Ja det spelar absolut roll vem som kör och var man kör, men alla kan med lite god vilja köra bensinsnålt. Det är inte så att jag antränger mig för att köra på 0,6-0,7 (då pratar jag blandad körning), men jag kör natuligt mer "eco" än t.ex. min sambo.

Men 0,6-0,7 milen är väl inte billigt/snålt med dagens mått mätt? Det är vad min golf från 1994 drar (på 50% E85 drar den 0,8).

Runt 0,6 är vad jag tänker som billigt om man tänker äldre bil :)

En uppdatering.
Har inte varit iväg testat fler bilar än men hittat några jag ska ringa på imorgon.
Har dessutom hittat en ny bil som egentligen inte passar mitt billigt mål. :o
Saab 9-3 1,8t runt 03-05.
Har skatt på runt 1900-2000 och drar ca 8,1 milen blandad körning.

Visst jag skulle ha råd med det och det känns ju säkrare att köra större/tyngre bil speciellt i vinter (kör landsväg) men måste fundera på om jag vill lägga pengarna på det. Ska jaga på den som följer med mig och tittar så jag iallafall kan provköra en.

Min man köpte en Volvo S60 för två år sedan när han skulle börja pendla en längre sträcka (veckopendling). Det var en -04 som gått 33 000 mil, han betalade 38 000. Kanonfin bil som säkert kan gå väldigt många mil till. Drar runt 0,75 vilket är helt ok för en så pass rejäl bil tycker jag. Otroligt skön att åka i och överlag en mycket trevlig bil.

Liknande trådar

Fordon Vad vill ni alltid ha med er i bilen vintertid? Jag bor i Skåne så oftast har vi inte ens vinterväglag. Men när vi har det så blåser det... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 513
Senast: Skjøldur
·
Äldre Efter att ha kört runt i en svindyr Volvo 760 har jag insett att min ekonomi inte gillar dyra Volvos:p Så nu spanar jag efter tips och...
Svar
8
· Visningar
1 372
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 642
Senast: Keb71
·
Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka