Hur många mil är för mycket för bil

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Molvi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 13 646
Wow. Är det här jag ska säga något dumt om din bil för att hamna på samma låga nivå som ni båda?

Alltså, du behöver inte ta min kommentar så himla allvarligt! Jag kan i stort sätt köra bil och på sin höjd fylla på spolarvätska, motorolja och kylarvätska. Det var ett skämt. Jag har kört BMW, äger en Hyundai, gillar Volvo.

Japp, typ med traktor kan man ju ta sig fram över allt :D

Haha! ;)
Jag med min lilla bimmer med 116 hk drar ifrån det mesta faktiskt när det blir grönt ljus i signalerna. ;) Låg bredvid en M3 för några månader sen som hade sisodär 327 hk för att vara exakt, man såg att han låg på gas och koppling för att komma iväg först när det slog om från rött. Det var en rejält chockad min jag såg från bilen när han körde om mig 300 meter senare när jag slutat gasa. ;)

Jag träffar på en heeel del bilar i mitt jobb, tyvärr förknippar jag numer Volvo mest med alla dessa bönder/raggare som hänger runt mackarna på kvällar och nätter. Åh de j*vla bromsarna som gjort mig halvdöv...
Jag är ju uppväxt med Volvo av olika modeller så de är trevliga bilar men lite för stora och vardagliga för min smak eller vad man ska säga men halva Sverige verkar ju vara nöjda med sina! ;)

Nu ska jag sluta vara så OT! :D

Alltså, du behöver inte ta min kommentar så himla allvarligt! Jag kan i stort sätt köra bil och på sin höjd fylla på spolarvätska, motorolja och kylarvätska. Det var ett skämt. Jag har kört BMW, äger en Hyundai, gillar Volvo.

För att kompensera för min BMW-kommentar kan jag ju dela med mig av det andra jag kan om bilmärken:

VOLVO - Välter Ovanligt Lätt Vid Omkörning
SAAB - Sälj Aset Annars Byt
FORD - Familjen Olssons Rullande Dass

Eller något :cool:

Min Opel (Frontera) är stor och trygg och bäst på vintern.

Men roligast att köra är sommarbilen, en merca clk 320 :D

Alla vill tävla vid trafikljusen men jag är lika snabb med Opeln, bara för att jag vet när de slår om...

Kör dock alltid lagligt :)

Kylarvätska har jag aldrig fyllt på så du ligger före mig! ;)
Jag gillar faktiskt Volvo, lyckades ta körkortet i en! ;) Skoda som jag tvingades köra på halkbanan var ju intressant... Kan ju bero lite på att växellådan var totalslut... :p

För att kompensera för min BMW-kommentar kan jag ju dela med mig av det andra jag kan om bilmärken:

VOLVO - Välter Ovanligt Lätt Vid Omkörning
SAAB - Sälj Aset Annars Byt
FORD - Familjen Olssons Rullande Dass

Eller något :cool:

Peugeot en bil för två (funkar på Renault också, men då måste man ju verkligen uttala namnen på bilarna korrekt och inte hur de stavas för då fattar man ju inte! :p )

Kylarvätska har jag aldrig fyllt på så du ligger före mig! ;)
Jag gillar faktiskt Volvo, lyckades ta körkortet i en! ;) Skoda som jag tvingades köra på halkbanan var ju intressant... Kan ju bero lite på att växellådan var totalslut... :p

Jag har lyckats hälla glykol i motoroljan också, så jag känner att jag snart kan skriva in Mycket Erfaren av Bilar i mitt CV :idea:

Haha! ;)
Jag med min lilla bimmer med 116 hk drar ifrån det mesta faktiskt när det blir grönt ljus i signalerna. ;) Låg bredvid en M3 för några månader sen som hade sisodär 327 hk för att vara exakt, man såg att han låg på gas och koppling för att komma iväg först när det slog om från rött. Det var en rejält chockad min jag såg från bilen när han körde om mig 300 meter senare när jag slutat gasa. ;)

Jag träffar på en heeel del bilar i mitt jobb, tyvärr förknippar jag numer Volvo mest med alla dessa bönder/raggare som hänger runt mackarna på kvällar och nätter. Åh de j*vla bromsarna som gjort mig halvdöv...
Jag är ju uppväxt med Volvo av olika modeller så de är trevliga bilar men lite för stora och vardagliga för min smak eller vad man ska säga men halva Sverige verkar ju vara nöjda med sina! ;)

Jo, de flesta Volvo är inte direkt några fartvidunder. Min är lite annorlunda, då den är utrustad med den lite större tävlingsturbon. 0-100 på 6,5 är mitt rekord fast jag kör ju som en kratta, och 80-160 på dryga 3 på motorväg och högstaväxeln. Gjorde 190 vid 4000rpm vid ett test förra året då några ungdomar med BMW och Mercedes drog på fråm Skara mot Axvalla förra hösten.

Rolig bil att köra även på kurviga vägar (som det ofta är i Norge).

Senast ändrad:
Det låter bra med milen så jag inte tänkt helt fel xD

@WBanna kan garantera att det finns lika många som tycker tvärtom ;) har varit och provkört en och tyckte den var väldigt trevlig att köra. Lite "stor bil i liten" känsla. Tyvärr hade den en del kostsamma skavanker som jag backade på.

Vad trevligt att så många säger att man kan få mycket för 40 000kr, varit lite orolig att jag blir tvungen att köpa en rishög som hackar sig fram så det känns bra.
Har ni tips på modeller är det bara att hojta! Krav är billig i drift och inget mindre än en golf.

Det låter bra med milen så jag inte tänkt helt fel xD

@WBanna kan garantera att det finns lika många som tycker tvärtom ;) har varit och provkört en och tyckte den var väldigt trevlig att köra. Lite "stor bil i liten" känsla. Tyvärr hade den en del kostsamma skavanker som jag backade på.

Vad trevligt att så många säger att man kan få mycket för 40 000kr, varit lite orolig att jag blir tvungen att köpa en rishög som hackar sig fram så det känns bra.
Har ni tips på modeller är det bara att hojta! Krav är billig i drift och inget mindre än en golf.

Ja håller med, man kan få mycket bil för en liten peng. men allt är en chansning.

Jag har två bilar, den ena "ärvde" jag - en VW caddy - gått 16000 när jag i princip fick den och var ca 10år? Den behövde en hel del kärlek, bytt kylaren mm, mycket slitage. Nu har den gått 20 000 och är värd varenda peng jag lagt ner på den. hoppas att den kan hålla ett par år till men går den sönder imorgon så har den helt klart fyllt sitt syfte.

Den andra är en Saab 93, ca 10 år den oxå? Den köpte jag och sambon för 20' hade gått lite mer än 20' mil. Vi köpte den i första hand som dragbil och som övningskörningsbil. Den går lite till och från, har kanske gått 22' mil nu? har fått göra lite underhållsreparationer men inget stort, tex bytt bromsslangarna fram då de ryckte av dem på bilprovningen :p Den var i ovanligt gott skick jämfört med andra bilar i samma prisklass så där hade vi nog lite tur. Den rullar oxå på än så länge.

Det är ju klar fördel om man har någon lite händig i närheten då kan man få ut mycket av de gamla billiga bilarna.

Det är ju klar fördel om man har någon lite händig i närheten då kan man få ut mycket av de gamla billiga bilarna.

Det är VERKLIGEN en fördel. Annars kan det vara smart att hålla sig såpass billigt att man bara köper en ny likadan när den gamla går sönder för mycket.

En bil som jag verkligen kan rekommendera är Mitsubishi SpaceStar (gamla modellen), men det beror på hur gammal bil du kan tänka dig. Dom finns inte nyare än -04 (tror jag). Den går billigt (0,6-0,7), funkar bra och är jättejätterymlig inuti trots att det är en liten bil. Man ska då ha 1,6-motorn, inte 1,8.

En bil som jag verkligen kan rekommendera är Mitsubishi SpaceStar (gamla modellen), men det beror på hur gammal bil du kan tänka dig. Dom finns inte nyare än -04 (tror jag). Den går billigt (0,6-0,7), funkar bra och är jättejätterymlig inuti trots att det är en liten bil. Man ska då ha 1,6-motorn, inte 1,8.

Men 0,6-0,7 milen är väl inte billigt/snålt med dagens mått mätt? Det är vad min golf från 1994 drar (på 50% E85 drar den 0,8).

Men 0,6-0,7 milen är väl inte billigt/snålt med dagens mått mätt? Det är vad min golf från 1994 drar (på 50% E85 drar den 0,8).

Nu vill ju TS ha en bil för max 40.000 kr i Golfklassen och hon skrev Golf och Corolla som exempel... Och jag tycker 0,6-0,7 är snålt, jättesnålt.

Du förstör spridarna om du kör på etanol.

Min poäng är att det är missvisande att påstå att det är billigt. Det är ingen konst att hitta en småbil som drar 0,6-0,7, det är liksom vad de brukar dra.
Det håller jag med om. Sen spelar det ju även stor roll vem som sitter bakom ratten och i vilken miljö man kör bilen.

Nu vill ju TS ha en bil för max 40.000 kr i Golfklassen och hon skrev Golf och Corolla som exempel... Och jag tycker 0,6-0,7 är snålt, jättesnålt.

Du förstör spridarna om du kör på etanol.

Ja för under 40.000 får man en golf, som går att köra på 0,6-0,7.

Att jag förstör bilen? Pyttsan heller!

Liknande trådar

Fordon Vad vill ni alltid ha med er i bilen vintertid? Jag bor i Skåne så oftast har vi inte ens vinterväglag. Men när vi har det så blåser det... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 513
Senast: Skjøldur
·
Äldre Efter att ha kört runt i en svindyr Volvo 760 har jag insett att min ekonomi inte gillar dyra Volvos:p Så nu spanar jag efter tips och...
Svar
8
· Visningar
1 372
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 642
Senast: Keb71
·
Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka