Ja jag tror att många som säger att de inte äter mellanmål ändå äter motsvarande. Småäter lite, tar ngt till kaffet, hugger en frukt i farten osv.Sen har vi ju det här med definitionen av "mellanmål" också... Jag diskuterade ämnet med sambon över middagen och det visade sig att han inte skulle räkna ett äpple och en kopp kaffe som mellanmål, medan det definitivt är det i min värld. Vad som helst som innebär att man äter något utöver den där koppen kaffe/te eller vad det nu är räknas som mellanmål i min värld - oavsett om det rör sig om ett ensamt kex eller en hel ostmacka.
På typ alla jobb jag har haft är det standard att folk stoppar i dig något under förmiddag och eftermiddag, även om man inte alltid kallar det mellanmål.
Jag är helt yrkesskadad och har ”matschemat” i huvudet så jag kallar det mesta som mellanmål. Även chips/godis/popcorn och fikabröd/glass osv.
Vitaminer, fibrer och enkelt. Stämmer överens med livsmedelsverkets rekommendationer dessutom.Jag blir fascinerad över att så många äter frukt till mellanmål. Varför? Socker? Fibrer?