Hur många katter är max för dig?

E

emjo

Jag har två killar och så länge vi bor såpass trångt (44 kvm) så kommer det (troligen) inte flytta in några mer kissar.

Men flyttas det till hus så kan jag tänka mig, kankse två till.

Hur många har du och vad är ditt maxantal?

Sv: Hur många katter är max för dig?

Vi har 2, och eftersom vi bor på 55 kvm och har kull ibland så är 2 max. I ett större boende hade jag gärna haft kanske 4 (det är lättare att hålla uppfödningen igång om man kan ha flera generationer..) men inte fler. Stora kattgrupper= stress och ökad risk för konflikt och sjukdomar.

Jag bor på 65 kvm och är på väg till 85 kvm. Mitt maxantal är 4 vuxna katter, men min sambos är 3 så jag får rätta mig efter honom.

Fyra katter känner jag är ett bra antal. Just nu bor jag på 130 kvm

Jag har två killar och så länge vi bor såpass trångt (44 kvm) så kommer det (troligen) inte flytta in några mer kissar.

Men flyttas det till hus så kan jag tänka mig, kankse två till.

Hur många har du och vad är ditt maxantal?

jag bor på 200kvadrat med 5 katter =) Å älskar dom alla som mina barn. Å mycke har dom att leka på åxå.

2 st, bor i 3a. Men man ska ju hinna med katterna oxå, annars hade ja nog haft fler

Jag bor i en femma på 112 kvm med min sambo och har två katter. Min sambo tycker det räcker så, hoppas dock kunna charma honom så småningom... :angel:

Nu bor dock en av mina katter hos mina föräldrar och jag måste säga att nu börjar det kännas lite tveksamt om de kommer låta honom få flytta hem hit igen... :D :cry: Mitt mål är att ha två katter här hemma (eller fler om jag lyckas övertala sambon) och två hos mina föräldrar ;) så uppfödningen ska nog gå att fortsätta med.

/Erica

Jag bor i en etta på 47 kvm, och här har jag bara Måns. Jag känner att jag gärna hade haft en katt till, men eftersom vi åker till mamma så ofta (i princip varje helg) så känns det som att det hade varit praktiskt omöjligt att ha två katter just nu. Hemma hos mamma (hus på landet) bor det för närvarande också bara en katt. De var två innan, men efter att den ena dött har det inte kommit någon ny. Dock träffas ju Måns och Lina så ofta så de är har ändå ett visst sällkskap av varandra, och just eftersom de åker lite fram och tillbaka till varandra känns det lite omöjligt att vare sig mamma eller jag skaffar en katt till just nu. Vi är liksom glada att Måns och Lina har blivit sådana vänner som de blivit, och vill inte riskera bråk genom att sätta in en tredje katt i gruppen.

Men så fort jag stabiliserat mig lite med ett boende o.s.v. kommer jag skaffa en katt till. Det är en sak som är säker.

Bor på 66 kvm, en 2:a. Jag har 2 st och det är lagom för min del. Det för att hinna med dom båda gosmässigt och tidsmässigt.

Har noll. :( Vill ha 1-2 st. Bättre med mkt kärlek till få än lite kärlek till många :)

Vi bor på ca 115 kvm och med snart (hoppas jag) två missar igen.

Min gräns är minst två och max.....tre fyra kanske.
Sambons gräns är nog två men troligen tre i framtiden. Om vi framöver får en kull med missebebisar så har vi nog båda enormt svårt att inte behålla i alla fall en ur kullen..... :angel:

har fyra :love: å fler vill ja inte ha man måste ju ha tid å råd att ha dom oxå.. Bor på landet så dom går ju ut å in som dom vill men sover alltid inne på natten ...

Vi har två katter på 85 m2, snart 144 m2. Jag tycker att det räcker med två, man måste ju hinna med att gosa/leka med dom ordentligt. Dessutom skulle gammelkatten döda mig om det kom ytterligare en katt till familjen... :crazy:

En gång hade jag sju. Det var för mycket.
Nu har jag tre och det är en för lite.
Men det är mer för att det saknas en vän än att det är för få.
Jag tror att det förutom bostadsytan beror på hur många människor man är i hushållet och hur mycket tid man har, hur många som är lagom.
Ibland känner jag att vi två inte räcker till riktigt till våra tre.

Det är precis så jag känner. Som ensamstående räcker jag nog bara till för mina 2, för att dom inte ska behöva konkurrera om min uppmärksamhet. Nu kan man ge det dom vill ha utan problem. Och lite till.

Har noll. :( Vill ha 1-2 st. Bättre med mkt kärlek till få än lite kärlek till många :)

Kärlek blir väl inte mindre bara för att den riktas mot många?
Jag älskar mina djur lika högt som mina närmaste, och de är då ett par stycken som "delar", kärleken till varje individ blir ju inte mindre för det.
Kärlek är otroligt stor!

Kärlek blir väl inte mindre bara för att den riktas mot många?
Jag älskar mina djur lika högt som mina närmaste, och de är då ett par stycken som "delar", kärleken till varje individ blir ju inte mindre för det.
Kärlek är otroligt stor!

Håller med dej! :bow: även men många katter så ger man ju alla sina små massa kärlek. Älskar alla mina även om jag har 5st.
Å lika mycke kärlek får dom åxå.

Jag har två katter (hade 3) och bor på 42 kvm, sen har vi ju också en tomt på 1500 kvm och bor på landet/i skogen. Så mina katter har hela världen att nyttja. Men jag vill bara ha så många katter att alla fungerar att ha hemma samtidigt. Att de inte flyttar pga av varandra. Tre är nog max som jag skulle planera. Nu kommer det ungar snart och hittar jag inga passande hem så blir vi ju fler än 3 - jag skulle aldrig avliva en katt pga platsbrist. ;) Men troligen blir det bara 1-2 ungar. Måste de stanna så kastrerar jag mina damer omgående. Det gör jag ev ändå.

Hade jag fått hade jag haft en stor gård och tagit emot alla hemlösa katter jag stötte på. Jag personligen har ingen gräns. Men det är inte helt smart i ett område där det ändå bor en hel del människor, så som jag bor nu.

Jag har två katter och ett monster på 27 kvm. Det funkar jättebra och skulle nog funka ännu bättre om monstret vore en riktig katt:angel:
Jag har nog inget maxantal uppsatt utan det får ekonomin styra om det blir aktuellt med fler, jag vill inte skaffa mig fler missar än jag har råd att kastrera, vaccinera och ta till vet om det skulle behövas.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna