Hur många har papegoja här???

F

Fortfarande Grevinnan

Jag (vi...) har en gulpannad amazon som heter Bosse och som ständigt vill tugga sönder tangentbordet...!!!

Sv: Hur många har papegoja här???

Mamma och syrrorna har (tyvärr) totalt 4 lessons sparvpapegojor (läs: Odjur som inte borde få existera i närheten av mig:angel: )

Gojorna hatar mig, jag hatar gojorna. Speciellt Mongo :angel:

Nej, det är inte en gulpannad.......

Jag har sex småfåglar, men jag funderar på att omplacera dem tillfälligt.

Någonting som jag länge velat fråga en papegojägare är...hur gör man med bajset?:confused:
Jag menar om man har pippin lös mycket så bajsar den väl överallt?
Kan man lära den bajsa på ett speciellt ställe eller?
Förlåt en kanske dum fråga....

Joo....det gör dom...bara att torka bort....:angel:

ok, som jag misstänkte alltså! Verkar jobbigt...:angel:

Tja, mamma hade en undulat för en massa år sen som hade en enda toaplats. Bakom en tavla dock, så det var väl inte SÅ praktiskt ändå... :angel: :D

finns det någon som kan hjälpa mig?

Det är så att jag har en gulpannad papegoja, jag har haft honom i 13 år. jag vill para honom, fast jag vill inte köpa någon brud till honom:) , bara för att dem ska paras, jag hoppas att någon kan hjälpa mig med det,

Varför ska han para sig? Det är alltså inte så lätt att få fåglar att häcka. Det kan ta år att hitta ett par som inte bara sympatiserar med varandra, utan som också häckar. Det går inte att bara låna in en hona för en dag om du hade tänkt det så.

jag vill para honom för att han har blivit aggresiv, jag tänkte han kanske vill para sig eftersom han sär på benen, och gör konstiga ljud:), jag vet inte vad jag ska göra och vart jag ska vända mig.

vi har en talande grå jako, Plutten heter han och är 23 år gammal. :)
Söt men elak...:devil: xP Men med gurka så blir han snäll som en katt och tackar så mycke...

Hade en gulpannad amazon på foder ett tag när matte åkte bort. En kul typ!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 080
Senast: Keb71
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 809
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar