Hur många grr i veckan rider ni era hästar?

S

StrongFarming

Jag rider ungefär min häst nästan varje dag typ. Nu blir det ju inte ridet så mycket eftersom det är halt oh jag har inga snösulor. så han får ju värsta platåna ;( halkar å sen är det kolsvart i skogen. ridbanan är isig. men går å skritta å trava på kanske.

Sv: Hur många grr i veckan rider ni era hästar?

Jag rider ca 3-4 dagar i veckan är medryttare. Hästen går i snitt 5 dagar i veckan och har alltid minst en vilodag i veckan

jag rider min blivande 19-åring i snitt sex dar i veckan, om en promenad på 30 min räknas som "ej ridning" står han två dar i veckan. rids såpass mycket för att han tycker det är kul att komma ut + att han inte ska stå för mycket och "stelna till" (ni med äldre hästar vet vad jag pratar om)

Senast ändrad av en moderator:

jag rider varje dag.. han får stå någon gång i bland.. oftast 1/ dag vecka.. vi har plogade vägar fram till sådda ridängar så styltor är för tillfälllet inge problem.. även plogat upp till ridhuset som är ca 2 km härifrån .. vill man ska kan man

Blä! Jag rider alldeles för lite på vintern. Tog mig en tur idag. Häststackaren fick hemska snöstyltor på grusvägen. Den lilla snön som fanns var superblöt och drog med sig grus, stenar, löv etc. så häststackaren ville faktiskt vända hemåt igen. Och hon som brukar älska att komma ut.

3-6 dagar/vecka, men jag skulle säga att 5 är det normala för mig.
Dock försöker jag att inte låta henne stå alls under vintern, då hon har patellaupphakning men hålls helt symptomfri om hon rör sig tillräckligt. Så det dagar jag inte rider brukar jag promenera henne vid hand och/eller lösgaloppera i paddocken.

ca 6 dagar i veckan ,

Ibland kan han få vila mer och ibland går han mer..
Han behöver hållas i gång :smirk:

försöker rida honom 6 dagar/vecka, och alltid har han en vilodag, kan bli två ibland...

jag rider varje dag. ibland gör jag nåt annat typ promenad, löshoppning, longering men det blir typ 1 gång varannan vecka eller så. hon står nästan aldrig helt.
hon behöver ridas, ordentligt.

min treåring går just nu 4-5 pass i veckan. vilket han ska göra nästa veckamed sen vänatr två veckor vila innan vi sätter igång på samma sätt igen.
passen ligger på 30-40min

Hejsan, jag försöker att hålla igång 5-6 dagar i veckan. De dagar han går mindre (1-2 dagar) brukar jag varva mellan att vila helt, ut på skrittpromenad 40 min, släppa lös i paddocken så han får springa av sig lite, eller löslongera beroende på hur mycket/hårt han har gått övriga dagar.

Jag som är 1/2 fodervärd rider 3gg/v. Hon rids inte mer än så heller.. Hon skulle behöva ridas en gång till i veckan, det är nog lagom för henne tycker jag.

Jag rider varannan dag, ibland mer.

jag rider min valack ungefär 6dgr, han vilar en dag eftersom jag inte hinner rida den dagen annars skulle jag rida då också.
Får han ingen vilodag så brukar jag ta det lite lugnare än dag tex bara skritta på långtygel eller klättra en kort sväng.
Vi rider enbart ute oavsett väder :)

StrongFarming skrev:
Jag rider ungefär min häst nästan varje dag typ. Nu blir det ju inte ridet så mycket eftersom det är halt oh jag har inga snösulor. så han får ju värsta platåna ;( .

Om du inte skaffar snösulor har jag hört att man kan smörja insidan av hoven med hovfett innan man rider, så lossnar snön lättare

Min pålla har 1-2 vilodagar/vecka. I övrigt antingen rider, kör, tömkör, hoppar osv. Tränar henne ganska varierat men har ändå en "röd tråd" genom all träning. Har upsatta mål/delmål som jag försöker följa.

Eftersom vi är utrustade med 4-brodd och snösulor kan vi rida på oavsett väder (klart att det finns nå't undantag). Rider 5-6 d/v, dock minst 1 vilodag/v.

Jag rider,tömkör, longerar, löshoppar eller promenerar min häst nästan varje dag förutom några veckors vila varje år. Uselt väder, sjukdom eller tappskor är det som eventuellt sätter P för arbetet med min häst.

Det brukar blir 5 dagar i veckan. Ibaland bara 4 och inför tävling kan det bir 6. Men alltid minst 1 vilodg i veckan.

Nu på vintern så rider jag 4 dar i veckan.Varannan dag blir det ungefär.Vår/sommar 5 dar i veckan.

Liknande trådar

Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 317
Senast: Sar
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 968
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 769
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar