Hur många föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 3 018
Sv: Hur många föl?

Ett welsh mountainföl beräknas enligt ultraljud födas 15 april hos mig. e.Ekbäckens Savoy u.Ekbäckens Nypon, deras 8:e gemensamma föl.

Jag lät betäcka två ston 2006 och båda blev dräktiga på första brunsten. Av olika anledningar valde jag att sälja ett av stona som förhoppningsvis kommer föla hos nya ägarna någon vecka efter ovan nämnda föl.

I år endast två dräktiga fbl ston, den ena med Robin Z och den andra med Eighty Eight Keys. Betäcker fyra fbl ston i år, om allt går som beräknat vill säga ... Stona går till Concorde e Voltaire, Cathageno 1064, Sir Donnerhall e Sandro Hit samt Heart Of Oak xx.

/Elin

Mitt fbl sto är dräktig för andra året med Flyingehingsten Cathageno!! beräknas föla 23 Mars...:bump:

*kl*

Tanken var tre föl i år på gården.
Ett sto gick gall. Det andra stoet resorberade och gick därefter gall. Tredje stoet kastade i mån 8 (mitt).

Så - noll:(

Men vi gör nya försök iår, förhoppningsvis blir det några fölisar nästa säsong i stället:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 439
Senast: Johanna1988
·
Gravid - 1år Mina tvillingar har lite magknip, från början var det bara killen men nu börjar tjejen också få det. Det är inte kolik (än) utan ser mer... 2
Svar
26
· Visningar
2 331
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 204
Senast: Rie
·
Avel Jag har ägt ett avelssto innan. Hon var dräktig och fölet såldes i magen. Billigare föl mot att köparen tog sig an sto och fölning...
Svar
4
· Visningar
1 565
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?