Hur många föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 3 018
Sv: Hur många föl?

Ameo nästa omröstning kan väl handla om typ vilka tre kriterier man helst vill se hos hingst eller ett sto man ämnar använda i avel. Vilka tre kriterier som sas. måste ingå.

Du räknar upp massor med olika exempel och sedan så kan vi max klicka på tre stycken när vi svarar....

Helen
DU får jättegärna formulera frågan och svarsalternativen... :idea: ;)
Problemet är bara att det är MAXIMERAT till 10 alternativ. Sen står valet mellan att bara kunna välja ett alternativ eller fritt antal.

DU får jättegärna formulera frågan och svarsalternativen... :idea: ;)
Problemet är bara att det är MAXIMERAT till 10 alternativ. Sen står valet mellan att bara kunna välja ett alternativ eller fritt antal.
:bow: Tack ! Sån´t här är alltid roligt :D Ska fundera ut en lämplig fråga imorgon med 1 eller 10 olika svarsalternativ.

Helen

Jag väntar inget, men stallkompisen halvblodsto är dräktig, väntas föla i början på april =) guuuu va kul det ska bli!
Återstår bara att se vad min herre kommer säga, han är nämligen rädd för små hästar ^^

Jag väntar inget. Dock är stoet seminerad förra våren, visade sig dock ej dräcktig på 17 dygn, men blodprover tagna nu, /väntar på svar). för hon ser super dräcktig ut, och beter sig så också. Har tidigare haft 6 föl, så man har varit med om hennes tecken tidigare.

En betäcktes men fick aldrig någon bra brunst på hela säsongen. Dräktighetskollades på 17: de dygnet och var tom.

Men jag började misstänka att hon var dräktig ändå eftersom hon var så rund........ men hon var tom när vet kollade henne rektalt, tyvärr :crazy: Hon lurade mig rejält!

Lill / Stall Nöbbeled ( som har lovat gubben att dra ner på hästantalet )

Hej,

Vi har två halvblodson dräktiga, så förhoppningsvis får vi ett föl i juni och ett i juli.

//Anna

Förhoppningsvis blir det tre fölisar här i år. :)

1 kallblodstravare
1 halvblod (arab + hbl)
1 paintkorsning

Är lite osäker på om kallblodstravaren är dräktig, så vet. har tagit blodprov (östronsulfat), som jag nervöst väntar svar på... :crazy:

Jaha. Så fick jag provsvar idag och hon är INTE dräktig längre... :(

Så två föl blir det här i år då.

3 st fjordföl, 1 med inlånat sto, fölar i april och så två av våra egna fölar runt midsommar.

Hoppas på 1 halvblodsföl samt 1 ridponnyföl i slutet på aprill.. :) Så nu håller man bara tummarna att det går vägen denna gången (halvblodet kastade 1 mån innan förra året..)..

kände mig manad att fylla på statistiken bland de högre svaren.

vi har 11 ston som är eller förhoppningsvis är dräktiga.

förhoppningsvis tittar tre islandshästföl ut hos oss i år. De bör komma med ca en månads mellanrum alla tre med början i maj så man lär ju få vaka hela sommaren!!

En liten bebis beräknas komma ut här, runt 20 maj är det beräknat. Vilken ras? Connemara såklart!

Har nu fått svar på blodproven och dom sa ej dräcktig. Hur tillförlitligt är dessa blodprov?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 432
Senast: Johanna1988
·
Gravid - 1år Mina tvillingar har lite magknip, från början var det bara killen men nu börjar tjejen också få det. Det är inte kolik (än) utan ser mer... 2
Svar
26
· Visningar
2 331
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 204
Senast: Rie
·
Avel Jag har ägt ett avelssto innan. Hon var dräktig och fölet såldes i magen. Billigare föl mot att köparen tog sig an sto och fölning...
Svar
4
· Visningar
1 565
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka