Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom på att det finns mer som borde funka inom kategorin.Har en riktig klassisk röd dalahäst i trä -fått.
En som liknar en dalahäst -ikea.
En dalahäst (?) i glas -vunnit.
Övrigt:
Flaggstång.
Midsommarstång i trä i liten modell.
Tuppljusstake.
Top Notch!och hade en fäbodstuga i Fryksås.
Handlar inte en del om ifall man har "prydnadssaker"?
Om jag hade sånt kanske jag skulle ha nåt dalahästrelaterat också.
En del konstnärer har gjort kul grejor med dalahästar.
Peter Johansson är väl den mest kändaVisa bifogad fil 23575
Jag har noll dalahästar, är från Dalarna. Jag har inga andra "sverigeprylar" heller men skulle vilja ha en liten folkdräkt till typ ålder 1-2 eller så till kommande barnet. Så otroligt gulligt, och roligt att spara. Men en riktig dräkt kostar ju en del och jag misstänker att en sådan kommer vara ganska långt bak i prioriteringen om något år.
Kom på att jag ju har ett par dalahästtights
Ska vi börja räkna antalet hästar så hamnar vi på ett betydligt högre siffra.Här är min hästhylla, som synes fem dalahästar, en från makens blåbärslopp, en Svärdsjö-häst, två från Nusnäs och en i glas. Övriga hästar är Indiska, Konstantinopel och senaste tillskottet från Nerja, Spanien.
Det är alltså främst för att de är hästar, inte för att jag är väldigt nationalistisk
Finns ett företag som gör "kurbitstights" Bagheera sportkläderKom på att jag ju har ett par dalahästtights