HUr många chanser ska man ge hästen?

Mysaan

Trådstartare
7 årig varmblodstravare som jga älskar över allt på hela jorden.

Men det är ett evigt igångsättande efter skada och vila pga skada. Skadorna är alltid hältor på antingen höger fram eller vänster bak och dessa ben blir bara sneare och sneare. Han kommer aldrig igång ordentligt. Jag älskar honom så det gör ont i mig och nu efter flytt till lösdrift och större hagar så verkar han trivas gott med att bara gå och lata sig.

Men jag vill givetvis kunna rida också. Funderar nu på om jag ska skaffa en ridbar häst och sedan ha denna och bara skrutta runt med ibland och ha som uppfostrare till stallet unghingst.

Vad tycker ni?

Sv: HUr många chanser ska man ge hästen?

Om han trivs med de hade jag gjort så! Garanterat
Lycka till = )

Om du kan ha två hästar så verkar det ju vara det bästa för både dig och hästen:)

Det verkar som han trivs med sin uppgift som uppfostrare. Där vi stod tidigare vart han sur redan efter 2 veckors vila men där var hagarna mycket mindre och nu ska han få gå på lösdrift dessutom.

Får se vad gubben min och stallägaren säger om att jag vill ha en häst till.

Får räkna lite och ta ett snack med alla inblandade. Så får vi se jag vill ju helst slippa gör mig av med plutten min.

ja har du råd så låt han gå i stor hage på lösdrift. antagligen kommer han aldrig bli tillräckligt frisk för "hårdare" ridning, hans ben är nog tyvärr redan uttjänta. (fast vem vet.. om några år på lösdrift så kanske han har hunnit läka och stärka sina ben)

Hans ben är i så fall inte uttjänat pga travet eftersom han var så dålig så han kom aldrig till start. Gick bara i träning 1 år.

Men som det ser ut nu så letar jag en häst på foder så får min älskling lulla runt i hagen och sedan får framtiden utvisa om han klarar av lättare ridning.

tråkigt att han redan har så dåliga ben.
vi får väl hoppas på det bästa!'

själv har jag också hästar som bara går här mer eller mindre..

Trivs han med att bara gå i hagen så är det ju bra. Har ett varmblod som har har mkt strul med sin bakdel, mkt beroende på att han sprungit (för)mycket på trav. Har gått ända sen tvååring.
Synd man inte äger en egen gård, då skulle man nog ha minst två hästar:rofl:. Kostar ju en del och ha två hästar inhyrda på stall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 082
Senast: Lavinia
·
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 928
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 905
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 731
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka