Hur man hopppar ett vattenhinder

rubytoo

Trådstartare
:rofl:

Lätt klass sas..

Jag var inte beredd på att han skulle hoppa ut i vattnet faktiskt :crazy: Kändes som jag hoppade ett enormt vatten hinder..

STILL0737.jpg

STILL0738.jpg

STILL0740.jpg

STILL0741.jpg

STILL0742.jpg

STILL0743.jpg

Sv: Hur man hopppar ett vattenhinder

Fortsättning...

STILL0743.jpg

STILL0744.jpg

STILL0745.jpg

STILL0746.jpg

Och så en bonusbild för att han är så söt :love:

STILL0732.jpg

Du hängde ju med fint iaf :D så du var också nere i Hermanstorp hur gick det för övrigt?

Jo det gick väl bra.

Dressyren var hyffsad dock med någon miss fick bra poäng ändå. Hoppningen vill jag glömma helt :crazy: 8fel vilket är rekord för denna lilla häst som eg hoppar klockrent. Rena ryttarmissar och missförstånd (tex tre språng i kombinationen, eller rättare sagt 2,5 :crazy:)

Felfri terräng under tiden var jag jätteglad över. Första gången jag försökte rida honom på tid :D

Dock några utanför placering just pga hoppningen :angel:

Ja det är ju inte helt lätt o få till alla momenten man blir ju lite arg på sig själv bara när man klantar sig och det händer ju alla då och då men otroligt snälla djur ändå som tur är :).

Resultatmässigt var det ju sjukt jämnt, har nog aldrig vart med om en tävling med 11 placerade under 50 straff. Men kul med en domare som kunde använda hela skalan :laugh:

Ja det är ju inte helt lätt o få till alla momenten man blir ju lite arg på sig själv bara när man klantar sig och det händer ju alla då och då men otroligt snälla djur ändå som tur är :).

Resultatmässigt var det ju sjukt jämnt, har nog aldrig vart med om en tävling med 11 placerade under 50 straff. Men kul med en domare som kunde använda hela skalan :laugh:

Ja jag hade 48 straff i dressyren och det var roligt att hon såg bortom gångarter när hon dömde och det var roligt att få både höga och låga poäng på det som faktiskt var bra och det som var dåligt :bow:

Fast det gjorde den väl ändå inte. Så många under 50 och så få mot 70...Nej domaren låg lite väl högt i poängen skulle jag vilja säga. Det var flera som var glada att för första gången hamna under 50. Iallafall fick dottern alldeles för bra betalt på ena hästen mot vad den gick... enligt oss. (66 mot väntade bra bit över 70) Dock spelar det ju bara roll vid kval, annars inte. :D

Senast ändrad:

Fast hon var inte bara åt det hållet. Min häst var spänd gick inte bra det kan jag hålla med om men jag skulle snarare haft 53-55 % inte 48...

Fast det gjorde den väl ändå inte. Så många under 50 och så få mot 70...Nej domaren låg lite väl högt i poängen skulle jag vilja säga. Det var flera som var glada att för första gången hamna under 50. Iallafall fick dottern alldeles för bra betalt på ena hästen mot vad den gick... enligt oss. (66 mot väntade bra bit över 70) Dock spelar det ju bara roll vid kval, annars inte. :D

Fast det är lite roligare åt det hållet... Såg en som fick 77 straff eller något och undrade i mitt stilla sinne hur det måste sett ut??

Såg för första gången era hästar och blev förälskad i den svarte :love: måste väl vara den som kallas stenen räknade jag ut...

Det var jag:cool: har kollat videon nu i efterhand och ritten var faktiskt värt mer... Men av någon anledning verkade hon inte tycka om min häst, slutkommentarerna var inte direkt positiva...

Det var jag:cool: har kollat videon nu i efterhand och ritten var faktiskt värt mer... Men av någon anledning verkade hon inte tycka om min häst, slutkommentarerna var inte direkt positiva...

Sorry :o Ja jag såg inte din ritt så jag kan inte säga något jag bara undrade om hästen stod på öronen eller liknande med tanke på hur högt hon låg i skalan :D

Jamen då såg vi dig i terrängen! Jag la märke till dig för jag hörde ditt namn i högtalaren och det är ju inte ett så himla vanligt namn....jag tänker alltid på jaktens (??) gudinna när jag hör det namnet!

Ni var jättefina i terrängen iaf!:)

Ja jag var helt övertygad om att domaren måste gått på lyckopiller eller nåt när jag såg att 6-7 ryttare låg under 40 straff...när händer det i lätt klass liksom? :angel: Har jag aldrig sett förr. Men kul för de "drabbade"... :p

*kl*

En liten fundering nu eftersom tråden börjat handla om dressyren :angel:

;)

Är det någon som har koll på dessa ekipage och hur de har legat innan i dressyren??

Jag har legat på mina straff tidigare i vart fall.

men eftersom det var många som "vi" inte ser i Skåne så är det ju svårt att avgöra om det är uppåt väggarna eller är rättvist.

De jag såg i dressyren gick väldigt bra, såg faktiskt inte någon direkt som gick dåligt snarare tvärtom.

Vi satt och tittade på dressyren en lång stund eftersom vi kom upp tidigare och man både kunde se hoppning och dressyren samtidigt. Och vi tyckte att de flesta gick väldigt bra.

En kompis till mig var där (ingen av dem som låg under 40 straff), som brukar ligga på 60-70 straff. H*n låg under 50 nu, visserligen var h*n mycket nöjd med ritten men det är ingen "dressyrhäst".

Jag säger ju inte att de som fick under 40 inte var värda det, jag var inte där så jag vet inte. Men det är ju ganska ovanligt med så många på så låga straff i de här klasserna, och det verkar som om domaren låg lågt öht.

Det är ingen fara;) det var ju långtifrån bra han var otroligt spänd och skrittade knappt (de hoppade ju tio meter därifrån:grin:) men det var bara inte riktigt så dåligt

Man brukar väl inte ligga på runt 20:e plats efter dressyren med dina dressyrpoäng, snarare runt 5-6 plats kanske ? Ok för att jag inte har startat ännu i år men så stor skillnad kan det ju inte vara från förra året då var jag placerad på 55 straff eller nått i dressyren med felfri hopp och terräng. Lägg på 10 straff på alla så närmar det sig nog dom normala poängen. Såg ju inte dig alls i dressyr eller hopp men gick han ovanligt bra i dressyren fick du ju väldigt dåligt betalt isåfall :confused:

Men alla kanske har tränat dressyr som attan denna veckan :rofl:
På hoppbanan såg det ovanligt bra ut i år tycker jag och det var kul att se!

OBS! För enligt Novalie så var nämligen alla idioter som river ut sig i Baståsen denna helgen :rofl:

P.S
Lukas såg väldigt fin och säker ut i terrängen, men jag håller fortfarande inte med om jag tycker han är så värst liten, eller han ser inte liten ut iallafall!

Man brukar väl inte ligga på runt 20:e plats efter dressyren med dina dressyrpoäng, snarare runt 5-6 plats kanske ? Ok för att jag inte har startat ännu i år men så stor skillnad kan det ju inte vara från förra året då var jag placerad på 55 straff eller nått i dressyren med felfri hopp och terräng. Lägg på 10 straff på alla så närmar det sig nog dom normala poängen. Såg ju inte dig alls i dressyr eller hopp men gick han ovanligt bra i dressyren fick du ju väldigt dåligt betalt isåfall :confused:

Men alla kanske har tränat dressyr som attan denna veckan :rofl:
På hoppbanan såg det ovanligt bra ut i år tycker jag och det var kul att se!

OBS! För enligt Novalie så var nämligen alla idioter som river ut sig i Baståsen denna helgen :rofl:

P.S
Lukas såg väldigt fin och säker ut i terrängen, men jag håller fortfarande inte med om jag tycker han är så värst liten, eller han ser inte liten ut iallafall!

Ja lite fundersam blir man nog, eftersom det var så många som låg under 40. Jag har ju legat på dessa straff innan i år och även legat på 77% i en LC:2 :D

Jag tyckte att han gick bra, kanske inte ovanligt bra men det kändes bra. Han är ju väldigt lydig men har inte så mycket gång. Ofta så blir jag neddömd som bara den för gången på ALLA punkterna i programmet, dock inte denna gång.

fast nu låg jag ju iof inte bland de 10 bästa vilket jag gjorde sist jag fick 48

Och jo han är jätteliten :D Han var nästan i höjd med ponnyerna :rofl:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 452
Senast: Grazing
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 110
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 737
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar