Hur man hoppar en bana!

Sv: Hur man hoppar en bana!

Komma mitt över hindrena
Vara koncentrerad på hindret som jag ska hoppa efter "det här" hindret
Bra kontakt med hästen
Kunna hoppa hindrena snett
Bra grundgalopp
osv

Jag ger mig inte ut och tävlar om jag inte känner det här på träningarna inför tävling, allt ska stämma för att man ska kunna göra det bästa ifrån sig, utan att klaga på hästen, man ger både sig själv och hästen en ärlig chans att bli bättre inann det är dags! :D Sitsen behöver jag inte tänka på inne under självaste tävlandet, den e endå så snygg :angel: ;)

Jag tänker lika som övriga här, men jag vill även lägga in vart start och mål ligger... :D

Fossing skrev:
Haha! Det brukar jag tänka på ungefär på det sättet!
Och så brukar jag inte tänka på att andas, och det är dåligt. Man blir så himla flåsig efteråt då, om man har hoppat en sisådär fem hinder utan ett andetag :D

Jag håller också andan. Under heeela banan på sisådär 10 språng eller nått. Jag försöker träna bort det, men jag är så van vid att inte andas :p

*Tänka att varje hinder är det första (dvs. inte tänka åå 3 hinder kvar och börja slarva)
*Tänka start och mål som hinder
*Galoppen är viktig!!
*Vägar är A och O
*Komma mitt på hindret

Höhö, typ styra och försöka hålla mig kvar .. :crazy:
Nee då, men det som alla andra skriver;

Bra vägar
Bra tempo med bra galopp
Rytm
Känna att jag och hästen kan kommunicera

Och massa annat, som jag inte orkar rabbla upp som andra säkert gjort :smirk:

Jag tycker att ni har kommit med en massa bra och viktiga synpunkter som jag själv tänker på med ett undantag och ett tillägg.

Undantaget är att jag inte rider vinkelrätt mot något hinder där det inte finns en naturlig rak linje från föregående eller till nästa.

Tillägget är att tidigt titta på nästa hinder.

aaa skrev:
Vad tycker ni är viktigt när ni hoppar bana? Vad är det främsta ni tänker på? Osv.
En bra, jämn galopp
Noggranna vägar
MANTAG! ;)
Rid hellre framåt än bakåt
Fokusera på ett hinder i taget och inte tänka "hjälp! Nu ska jag hoppa x hinder!"

//Alice

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar