Hur man får växterna att överleva..

Sv: Hur man får växterna att överleva..

Här är en till som inte har gröna fingrar men försöker kämpa så gott det går att få grönsakerna att överleva.
Akut problem: Har en Yuccapalm som är risig och nu är den "rynkig" på stammen vad beror det på, finns det något att göra eller är det kompost dags för den kanske?
Fick den som skott för flera år sen men den har aldrig trivts med mig, tips?
Tack på förhand!

Sv: Hur man får växterna att överleva..

Jag har ett bonsai-träd som hittills klarat min dåliga skötsel. Enligt instruktionerna ska dessa vattnas ungefär en gång varannan vecka, och då ska man sänka ned hela krukan i en spann med vatten och låta den stå där tills det slutar komma upp luftbubblor, dvs tills hela krukan med jord, rötter osv är helt genomdränkt. Sen tar man upp den, låter den rinna av en stund och sen är det klart.

Dock är jag lite lat med det och vattnar den som en normal blomma, dvs med en vattenkanna där den står och det har gått bra.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 180
Senast: Madalitso
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 623
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar