Hur man får växterna att överleva..

Sv: Hur man får växterna att överleva..

Här är en till som inte har gröna fingrar men försöker kämpa så gott det går att få grönsakerna att överleva.
Akut problem: Har en Yuccapalm som är risig och nu är den "rynkig" på stammen vad beror det på, finns det något att göra eller är det kompost dags för den kanske?
Fick den som skott för flera år sen men den har aldrig trivts med mig, tips?
Tack på förhand!

Sv: Hur man får växterna att överleva..

Jag har ett bonsai-träd som hittills klarat min dåliga skötsel. Enligt instruktionerna ska dessa vattnas ungefär en gång varannan vecka, och då ska man sänka ned hela krukan i en spann med vatten och låta den stå där tills det slutar komma upp luftbubblor, dvs tills hela krukan med jord, rötter osv är helt genomdränkt. Sen tar man upp den, låter den rinna av en stund och sen är det klart.

Dock är jag lite lat med det och vattnar den som en normal blomma, dvs med en vattenkanna där den står och det har gått bra.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 766
Senast: qitis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
930
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 029
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka