Hur lyckas man med roll up-gardinen?

Pancakes

Trådstartare
Fick för mig att det skulle vara urtjusigt med roll up-gardin i köket. Beställde en och nu ikväll satte jag upp den. Jag vet ju att jag är dålig på snygga knutar men att det kunde bli en skev ledsen korv av hela nederkanten hade jag inte tänkt på :cautious: hur får man den sådär snygg som den är på produktbilder?

CEE5F92E-7B04-44BB-9EEA-FB06AD5C91E3.webp

Fick för mig att det skulle vara urtjusigt med roll up-gardin i köket. Beställde en och nu ikväll satte jag upp den. Jag vet ju att jag är dålig på snygga knutar men att det kunde bli en skev ledsen korv av hela nederkanten hade jag inte tänkt på :cautious: hur får man den sådär snygg som den är på produktbilder?

Visa bifogad fil 12277
Du köper en rundstav, eller tar en pinne eller något annat runt och rullar ihop runt den :up:

Eller så lägger du det hela på plant underlag, rullar, knyter och hänger upp. Är gardinen bred eller i sladdrigt tyg lär det inte bli bra utan rundstav.

Visa bifogad fil 12277
Jag har haft EN sådan - och aldrig mer.... Fick inte det snyggt hur jag än gjorde.... :down::mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 031
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 177
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 594
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka