Hur lugnt måste man ta det?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sofisen
  • Startdatum Startdatum
S

sofisen

Hej
Jag ska betäcka min häst snart och har en fråga om hur lungt man måste ta det mellan dagar 20-40. Hade nämligen tänkt att åka i väg och lämna henne på beta i sommar men då kommer det att bli runt dag 30.
Hur stor är risken att hon kastar fölet? Hon var på bete där förra sommaren och det är samma häst som hon ska gå med i år igen. Vad tror ni är jag dum om jag åker iväg med henne?
mvh//Sofie

Sv: Hur lugnt måste man ta det?

Hur vet du att du ska lämna på bete runt dag 30, om hon inte ens är betäckt än?

Sv: Hur lugnt måste man ta det?

För att vi har haft koll på hennes brunst och åker till higsten vid nästa. Om allt går som det ska så blir hon dräktig då men det är sant jag kan ju inte veta 100 men jag vill bara ha tips på om folk tycker att det är så klokt att åka i väg då om hon lyckas bli dräktig

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 412
Senast: Ridinglady
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 162
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31