hur lindar ni???

L

lordsimson

hej!
jag undrar hur ni lindar?
om ni lindar bara fram eller bara bak eller på alla benen???
mvh cisi

har ofta senskydd fram och lindor bak.. men om jag tränar dressyr så blir det alla 4 :)

Det beror på hur hårt aarbete jag ska utföra. Ibland lindar jag inte alls. Ibland lindar jag bara frambenen ibland alla 4. Ibland har jag skydd fram och lindar bak. Beror helt på i vilken form hästen är och hur mycke den ska arbetas.

Beror på vad jag ska göra. Rider jag bara ett lättare markarbete eller ut i skogen så lindar jag frambenen och har kort skydd bak. Vid dressyr eller hårdare arbete så blir det lindor runt om. Vi hoppning så blir det senskydd fram och lindor bak på den ena och den andra skydd runt om.

Det beror ju på vilken häst jag lindar och varför...

Men Pinky lindar jag fram eller runt om när jag rider på ridbanan, eftersom vi har lite svårt med balansen när det svänger. :o Ibland blir det strykkappor istället.

Eftersom min häst egentligen inte har något behov av skydd på benen vid sk "vanlig" ridning så lindar jag, när jag lindar, för syns skull och då alla fyra benen. :D

det beror på vad som är syftet med lindningen. ibland bara fram, ibland bara bak och ibland runt om. Oftast blir det runt om. Sen kan jag ha bak och ha senskydd fram(orkar inte linda alla fyra ibland bara eller inte har tillgång till fyra lindor och paddar just då).

Det beror på vilken häst det gäller..ibland alla fyra, ibland bara bake eller fram och så "vanliga" skydd på dom olindade!

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Var kan jag hitta "pluppar" som man kan trä på stigläderkrampan för att få stigläderna längre bak?
Svar
4
· Visningar
353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen