Hur ligger den tycker NI *bilder*

Sv: Hur ligger den tycker NI *bilder*

den ligger skräp!
Ser ut att ligga på hästen, va för trång o samt det du redan vet att den inte ligger an hela vägen.

Ok, det blir inte heller bättre när jag byter koppjärn. Upplever att den ligger ännu sämre då eftersom den glappar ännu mer i bakvalvet. Är den för svängd då? När jag rider så svänger den lixom från sida till sida i bakvalvet och det är ju förståligt om den är för trång+ ligger ovanpå hästen... Hatar sadlar :devil:

ja den kommer bli för svängde om du byter koppjärn. Statsa på en annan modell.

Den är för trång, för svängd och ligger i bakvikt..tyvärr.

ja men de visste jag redan. ville bara höra lite mer åsikter :) eller jag visste att den inte passar

Som andra redan kommenterat - den är för svängd för din hästs rygg. Nuvarande koppjärn är för trångt, men vidare koppjärn förvärrar bara problemet ännu mer med glappet bak.
Dags att sälja och vara glad att hästen musklat på sig iaf.

Satsa på en sadel med rakare bom när ni provar ut ;)

Att den lättar något bak på en sadel med långa kilbossor tycker inte jag är hela världen, bättre det än att kilbossorna går rakt ned i ryggen. Men din sadel är på tok för smal...

Liknande trådar

Hemmet Jag och sambon köpte ett hus i maj 2014, inflyttning september -14. Säljaren sålde för att hans son inte ville köpa huset som de kommit...
Svar
15
· Visningar
1 433
Senast: Ava22
·
Utrustning Min häst har ändrat sig mycket i ryggen på sistone och plötsligt ligger både hopp- och dressyrsadeln i bakvikt. Speciellt hoppsadeln...
2
Svar
23
· Visningar
10 105
Senast: Andrii
·
Utrustning Efter många om och men hos sadelmakaren idag så fick jag med mig en wintec wide 17" dressyrsadel hem till min lätt svängda, runda och...
2
Svar
23
· Visningar
6 214
Senast: Buck
·
Utrustning då jag har läst så otroligt mycket om dåliga mm sadelutprovare så gör jag så här istället. tycker ni att denna sadel passa min häst? det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 254
Senast: manpila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar