Seabaz
Trådstartare
Valpen är hemma nu och det funkar jättebra!
MEN.
Han biter ju på allt och alla när han är på "det" humöret...
Han har sylvassa tänder och har bitit hål på min haka en gång
Jag har provat att säga nej bestämt och även väldigt skarpt och högt. Kanske man inte ska göra men jag viste inte. Han högg ju efter mig.
Men då blir hän ännu mer trissad att fortsätta.
Jag har även provat att stoppa något annat i munnen på honom (tex en leksak) och försökt ignorera honom.
Att bara ignorera går inte för han biter ju hårt(!!)
Han biter även tag i byxben och ibland då i benet på en eller i fötterna.
Det är ett verkligt problem just nu. Jag förstår ju också att det kliar i tänderna på honom men han har massor med leksaker och tuggben!
Det enda som funkar är att ge honom ett grisöra för det är godare. Men då blir det ju som en belöning för honom och det är det minsta jag vill.
Är det bara en period nu och går över?
KAN man överhuvud taget få honom att sluta bitas just nu?
Han är ute massor och får även leka med andra hundar var och varannan dag.
Valpkursen börjar nästa vecka.
Tack för råd.
Ps. annars är det underbart att ha hund och han är urmysig mest hela tiden. Det är den här stunden på kvällen han får tokflipp bara
MEN.
Han biter ju på allt och alla när han är på "det" humöret...
Han har sylvassa tänder och har bitit hål på min haka en gång
Jag har provat att säga nej bestämt och även väldigt skarpt och högt. Kanske man inte ska göra men jag viste inte. Han högg ju efter mig.
Men då blir hän ännu mer trissad att fortsätta.
Jag har även provat att stoppa något annat i munnen på honom (tex en leksak) och försökt ignorera honom.
Att bara ignorera går inte för han biter ju hårt(!!)
Han biter även tag i byxben och ibland då i benet på en eller i fötterna.
Det är ett verkligt problem just nu. Jag förstår ju också att det kliar i tänderna på honom men han har massor med leksaker och tuggben!
Det enda som funkar är att ge honom ett grisöra för det är godare. Men då blir det ju som en belöning för honom och det är det minsta jag vill.
Är det bara en period nu och går över?
KAN man överhuvud taget få honom att sluta bitas just nu?
Han är ute massor och får även leka med andra hundar var och varannan dag.
Valpkursen börjar nästa vecka.
Tack för råd.
Ps. annars är det underbart att ha hund och han är urmysig mest hela tiden. Det är den här stunden på kvällen han får tokflipp bara