rahl
Trådstartare
Jag hade aldrig problem att lära stanna kvar mina två hundar innan. Men den nya rör sig så fort jag ta ett pytte liten steg bakåt. Hon är fortfarande under inlärning av att vara ensam med min andra hund utan mig och det går allt bättre. Jag tror att hennes problem är att hon vill inte vara lämnad igen.. (hon kommer från ett hundhem där någon har lämnat över henne). Vi har precis börjat på ett miljö/lydnad kurs men jag har missat lektion 2 och kommer att missa lektion 3 då jag jobbar kvällar dessa onsdagar.
Har ni några bra tips? Tack! Jag vill dock skriva att vi ska inte tävla eller det ska inte vara perfekt i någon position utan bara att hon kan stanna kvar fast jag går en bit bort men syns ändå för henne. Min tax kan stanna kvar fast jag går lång och sen kallar jag in henne eller går tillbaka till henne.
Har ni några bra tips? Tack! Jag vill dock skriva att vi ska inte tävla eller det ska inte vara perfekt i någon position utan bara att hon kan stanna kvar fast jag går en bit bort men syns ändå för henne. Min tax kan stanna kvar fast jag går lång och sen kallar jag in henne eller går tillbaka till henne.