hur långt...

Sv: hur långt...

det beror ju lite på vad syftet för träningen är, allt ifrån 1km till 10km beroende på tempo och terräng, vanligtvis..:)

Jag brukar inte skritta när jag väl kommit igång på en ridtur. Undantagen är när terrängen tvingar en och när det är intervaller jag ska träna.
// Linda

sanni skrev:
hur många km travar ni i sträck när ni träningsrider?

Beror på vad jag tränar. Ibland rider långsamma intervaller, växelvis trav en bestämd tid 5-15 min, ev. galopp 5 min och skritt 5 min i 1-2h. Rider även trav i 1-4 mil, utom då jag måste bryta till skritt för underlaget och gärna galopp uppför istället för trav, alltså som på tävling.

Intensiteten beror på hur långt hästen kommit.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 668
Senast: Lejanna
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
958
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka